يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۴۵۷۶
زمان انتشار: ۱۲:۰۵     ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
رییس‌ جمهور اسلامی‌ ایران دقایقی پیش در صدر هیأتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی و به دعوت رسمی «بشار اشد» همتای سوری خود وارد دمشق شد؛ این نخستین سفر خارجی آیت الله رئیسی در سال ۱۴۰۲ است.

به گزارش پایگاه خبری 598، «آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی» در یازدهمین سفر خارجی خود در ۲۰ ماه اخیر صبح امروز - چهارشنبه - تهران را به مقصد دمشق پایتخت سوریه ترک کرد.

قرار است پس از برگزاری آیین استقبال رسمی، آیت الله رئیسی و بشار اسد در کاخ ریاست جمهوری سوریه با یکدیگر دیدار و گفت و گو کنند.

حسین امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، جواد اوجی وزیرنفت، سید احسان خاندوزی وزیر اموراقتصاد و دارایی، محمدرضا فرزین رئیس بانک مرکزی، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر و محمد جمشیدی معاون امور سیاسی دفتر رئیس جمهور را در این سفر همراهی می‌کنند.

رییس جمهور و هیات همراه، در سفر دو روزه خود به سوریه با مقامات عالی این کشور درباره راهکارهای تحکیم و تقویت روابط سیاسی و گسترش و ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی و تجاری فیمابین رایزنی خواهند داشت.

علاوه بر این، رییس جمهور در این سفر در نشست مشترک تجار ایران و سوریه حضور یافته و با آنان در زمینه های اقتصادی گفت‌وگو و تبادل نظر می کند.

دیدار و گفت‌وگو با ایرانیان مقیم و زیارت اماکن مقدسه سوریه از دیگر برنامه‌های سفر آیت الله رئیسی به سوریه است.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها