کد خبر: ۵۲۴۸۸۵
زمان انتشار: ۱۵:۰۳     ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
خانواده ها نگران ورود فرزندان به این رشته نباشند:
مربی و پژوهشگر رشته بدنسازی کشور با اشاره به اینکه هم اکنون ایران در رشته بدنسازی در سطح جهان حرف اول را می زند اظهارداشت: آینده ورزش بدنسازی کشور و جهان با اصلاحات مداوم علمی روشن است، هم اکنون بیش از 70 درصد فضای آموزش حرفه ای بدنسازی کشوربا اتکا به تغذیه و تمرین علمی مربیان متعهد از آلودگی های معمول چون داروهای غیر ارگانیک و مکمل های مضر به دور است.

به گزارش پایگاه خبری 598، استاد سعید زاهدی قهرمان بدنسازی کشور در سالهای 83 و 85  و با کسب عناوین متعدد کشوری و بین المللی در لباس تیم ملی  در آن سالها اکنون با اتکا به تجربه حاصل از دو دهه فعالیت مستمر حرفه ای،  به عنوان مربی کارآزموده عرصه بدنسازی کشور مشغول آموزش به علاقمندان این رشته ورزشی است. او طی این سالها شاگردان متعددی تربیت کرده است که بعضا ورزشکاران و مربیان مطرح این رشته ورزشی به شمار می روند.

باید ها و نباید های ورزش بدنسازی 

زاهدی عقیده دارد بدنسازی علاوه براینکه رشته ورزشی مکمل سایر رشته های ورزشی شناخته می شود یک ورزش به حساب می آید. او می گوید تمامی رشته های  ورزشی به بدنسازی نیازمند هستند اما ازآنجا که  در بدنسازی حرفه ای تمامی عضلات درگیر میشود و برای هریک از حرکات متد علمی تعریف شده است خود به تنهایی یک رشته ورزشی کامل به شمار می رود.

وی به عنوان یکی از  پژوهشگر عرصه دانش بدنسازی برالگوی ارتقای سلامت و قدرت جسمی علم پایه  تاکید دارد و خط قرمز این رشته را استفاده از مکمل های مضر و داروهای غیرارگانیک عنوان می کند.

او هرچند بدلیل عدم استفاده نسل قبلی از داروهای مضر دوران طلایی بدنسازی را دهه های پیشین  می داند اما عقیده دارد از آنجایی که این رشته ورزشی برپایه علم و دانش روز است باید به آینده  بسیار امیدواربود.

به گفته زاهدی علی رغم برخی اشکالات در شیوه های فراگیری این رشته مقابل جوانان، بدنسازی در کشورمان روز به روز پاکیزه تر و بدور از چالش های مصنوعی سازی بدور می شود و هم اکنون ایران از جمله کشورهای جهان است که در این  رشته ورزشی پیشتاز بوده و حتی در آینده یکه تاز خواهد بود.

 

رشته ای که فرآیند اصلاح و سلامت در آن توقف ندارد

این استاد و پژوهشگر رشته بدنسازی کشورعقیده دارد با توجه به حساسیت جامعه و بخصوص خانواده ها نسبت به جلوگیری از رویه های غلط در این رشته که به بهانه  سرعت بخشی برای دستیابی نتیجه سلامت را به خطر می اندازد  و از آنجایی که این رشته قائم به علم و دانش بوده وعلم تغذیه و مکمل ها مدام در حال پیشرفت است این رشته ورزشی به خودی خود در فرآیند اصلاح و سلامت  قرار دارد و آینده روشنی برای این رشته می توان متصور بود. 

این مربی رشته بدنسازی درباره نگرانی خانواده ها نسبت به شیوع دارو و مکمل های غیر سالم در عرصه این ورزش و موضوع ترغیب نوآموزان این رشته از سوی مربیان برای استفاده از شیوه های غیر ارگانیک می گوید هم اکنون بیش از 70 درصد مربیان بدنسازی کشور راهنمایی های خوبی به جوانان می کنند و شیوه آموزش آنها بر پایه رژیم، تغذیه سالم و تمرین علمی مدیریت می کنند و آنگونه که ادعا می شود ساحت آموزش حرفه ای این رشته در کشور تا حد زیادی از خطاهای علمی به دور است.

اما بعضا در حدود بیست و شش هزار باشگاه پایتخت مربیانی بوده اند که به بهانه منافع بیشتر مرتکب اشتباهات شده اند. با این حال همانطور که عنوان شد روند این رشته همچنان بر پایه علمی درحال روزآمد شدن است و ضریب این اشتباهات با آگاهی و توجیهات علمی در حال اصلاح است.
مربیان از لحاظ روانشناسی باید شاگردان را ارزیابی کنند نسبت به روحیه آن به او آموزش بدهند و چون این رشته ورزشی در آغاز فراگیری قدری خشک است و ممکن است علاقمندان به آن را در عرض فراگیری کم انگیزه کند، مربی باید راهنمایی خود را برپایه روانشناسی هرفرد به نوآموزان این رشته داشته باشد تا انگیزه های لازم برای ساختن بدن ایجاد شود.

زاهدی در پایان با اشاره به نزدیکی های ورزش بدنسازی با ورزش زورخانه ای به لحاظ قدرتی بودن آن، اقبال قاطبه جوانان به این رشته و استعداد ایرانیان برای بومی کردن این رشته وارداتی می گوید: باتوجه به اینکه در سالهای اخیر ایران در زمینه قهرمانی جهانی با چهره هایی چون آقای چوپان در رشته بدنسازی حرف اول را میزند انتظار می رود که این رشته با مطابقت بیشتر با فرهنگ ایرانی بومی تر شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها