يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۵۰۳۱
زمان انتشار: ۱۳:۰۶     ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
شمشیر به دستان خشنی که با یورش های شبانه به جشن های خانوادگی در باغ ویلاها زورگیری های سریالی را رقم می زدند در حالی به دام افتادند که ۴ سرکرده این باند خطرناک تبعه خارجی هستند.

به گزارش پایگاه خبری 598، فرمانده انتظامی مشهد در تشریح جزئیات دستگیری اعضای این باند مخوف گفت: ماجرای زورگیری در باغ ویلاها از اواخر اسفند سال گذشته هنگامی آغاز شد که ساعت یک بامداد زنگ تلفن پلیس ۱۱۰ به صدا درآمد و خبر هولناکی در بیسیم های پلیس پیچید.

سرهنگ احمد نگهبان افزود: بررسی نیروهای انتظامی در این باره نشان داد که ۸ جوان شرور همزمان با ایجاد رعب و وحشت و در حالی که شمشیر و قمه و چماق در دست داشتند، به یکی از باغ ویلاهای اطراف بولوار توس یورش بردند و اعضای یک خانواده را به همراه مهمانان آن ها که در جشن تولد خانوادگی شرکت داشتند، مجروح کردند.وی تصریح کرد: زورگیران خشن که با بی رحمی و سنگدلی، زن و مرد را مقابل چشمان کودکان زیر ضربات سلاح های سرد گرفته بودند، با سرقت ۹ دستگاه گوشی تلفن همراه آنان، هنگامی از صحنه جرم متواری شدند که ۸ تن از مال باختگان (۵ مرد و ۳ زن) را خون آلود نقش بر زمین کرده بودند.

رئیس پلیس مشهد اضافه کرد: با توجه به این که به پرونده جرایم خشن با تاکید و دستورهای سردار سرتیپ محمدکاظم تقوی (فرمانده انتظامی خراسان رضوی) همواره به طور ویژه رسیدگی می شود، گروهی تخصصی از کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد، ماموریت یافتند تا ماجرای یورش به جشن تولد خانوادگی را به صورت شبانه روزی پیگیری کنند اما ساکنان و مهمانان باغ ویلا به دلیل ترس از یورش ناگهانی شمشیر به دستان، نتوانستند چهره زورگیران را شناسایی کنند. از سوی دیگر هنوز اقدامات پلیس در مرحله رصدهای اطلاعاتی بود که چند سرقت مشابه دیگر رخ داد و بدین ترتیب پرونده زورگیران باغ ویلاها رنگ سریالی به خود گرفت.

به همین دلیل و برای جلوگیری از سرقت های مذکور که جان شهروندان را به خطر انداخته بود، همه عوامل کلانتری های محدوده بولوار توس و نیروهای گشت به حالت آماده باش درآمدند چرا که تحقیقات مقدماتی نشان می داد، اعضای این باند مخوف از تبهکاران حرفه ای هستند که با عربده کشی و ایجاد وحشت در محل، سرنخی از خود به جا نگذاشته اند.سرهنگ نگهبان با اشاره به این که بسیاری از باغ ویلاهای اطراف مشهد به طور نامحسوس زیر چتر اطلاعاتی پلیس قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: گروه تخصصی کارآگاهان پس از دو هفته فعالیت های اطلاعاتی و تحقیقات میدانی شبانه روزی و همچنین بررسی ریزبینانه اظهارات مال باختگان، موفق شدند به سرنخی از یک شرور تبعه خارجی دست یابند که قبلا نیز با شگردی مشابه اقدام به ارتکاب جرم کرده بود.

بنابراین مرحله جدید تحقیقات با استفاده از شیوه های نوین علمی و پلیسی برای شناسایی مخفیگاه وی شروع شد. مقام ارشد انتظامی مشهد که خود فرماندهی مستقیم عملیات ضربتی را به عهده گرفته بود و لحظه به لحظه هر گونه سرنخی را زیر ذره بین رصدهای اطلاعاتی قرار می داد، تاکید کرد: اگر چه با بررسی بانک اطلاعاتی مجرمان، پاتوق اصلی سرکرده باند تبهکاران تحت نظر پلیس درآمد اما این تبعه خارجی حرفه ای، با شگرد خاصی محل اختفای خود را طوری تغییر می داد که افراد بی گناه در معرض اتهام قرار بگیرند و او فرصتی دوباره برای اعمال مجرمانه اش بیابد اما نیروهای انتظامی که شگرد او را فهمیده بودند، از همین شیوه برای به دام انداختن وی استفاده کردند و بالاخره پس از یک ماه تعقیب و مراقبت های شبانه، به مخفیگاه او در کوی امام هادی(ع) رسیدند ولی این بار قبل از آن که فرصتی برای فرار داشته باشد، در محاصره کارآگاهان قرار گرفت و نیروهای انتظامی با هماهنگی های قضایی و در یک عملیات ضربتی او را دستگیر کردند و به مقر انتظامی انتقال دادند. سرهنگ احمد نگهبان خاطرنشان کرد: این در حالی بود که در بازرسی از مخفیگاه سرکرده باند تبهکاران، چندین قبضه شمشیر و قمه، ۴ دستگاه تلفن همراه سرقتی و مقادیری مشروبات الکلی و موادمخدر توهم زا کشف و ضبط شد.

یورش زورگیران خشن به باغ ویلاها +عکس

«کلیددار امنیت مشهد» به سوابق کیفری این متهم ۲۶ ساله اشاره کرد و ادامه داد: بررسی های مقدماتی بیانگر آن بود که زورگیر مذکور در پرونده سیاهش سوابقی مانند نزاع و درگیری، اخلال در نظم و امنیت عمومی همراه با قدرت نمایی، زورگیری، عربده کشی و مزاحمت برای نوامیس مردام را دارد ولی در بازجویی های پلیسی، خود را بی گناه می دانست و ارتکاب هر جرمی را انکار می کرد تا این که با مال باختگان باغ ویلاها رو به رو شد و دیگر نتوانست جرایم خشن خود را منکر شود.

رئیس پلیس باتجربه مشهد گفت: متهم ۲۶ ساله در نهایت همدستانش را به پلیس لو داد و بدین ترتیب عملیات کارآگاهان در حالی برای دستگیری دیگر اعضای این باند تبهکاری مخوف ادامه یافت که آن ها بعد از دستگیری سرکرده باند، به مخفیگاه های زیرزمینی پناه برده بودند و به طور پنهانی زندگی می کردند. با وجود این، ردزنی های اطلاعاتی وارد مرحله جدیدی شد و کارآگاهان حدود یک ماه به طور گسترده و در چندین شاخه اطلاعاتی – عملیاتی، در مناطق مختلف شهری پراکنده شدند و هر کدام از اعضای باند را به صورت جداگانه زیر چتر اطلاعاتی گرفتند تا این که پس از تکمیل تحقیقات نامحسوس و در یک عملیات هماهنگ و ضربتی، همه عوامل باند زورگیری همزمان در چنگ قانون گرفتار شدند.

سرهنگ نگهبان به کشف ۱۲ قبضه شمشیر، قمه و چاقو، ۱۱ دستگاه گوشی تلفن همراه سرقتی و مقادیر دیگری مشروبات الکلی از مخفیگاه تبهکاران اشاره کرد و افزود: بررسی های بیشتر درباره هویت این باند مخوف زورگیری نشان داد که ۴ عضو اصلی باند (۳ برادر به همراه دایی شان) از اتباع خارجی (افغانستانی) هستند که در پرونده های متعدد شرارت در مناطق مختلف شهری و به ویژه بولوار توس مشهد نقش داشتند.

فرمانده انتظامی مشهد در پایان تاکید کرد: تاکنون ۷ عضو این باند خطرناک به زورگیری های سریالی و یورش به جشن های خانوادگی در باغ ویلاهای اطراف مشهد اعتراف کرده اند و توسط ۱۵ تن از مال باختگان نیز شناسایی شده اند اما تحقیقات پلیس برای کشف اعمال مجرمانه دیگر این باند تبهکاری همچنان ادامه دارد. وی با قدردانی از دستورهای ویژه قضایی برای دستگیری اعضای این باند تصریح کرد: جرایمی مانند زورگیری و اخلال در نظم و امنیت مردم، از جمله پرونده هایی است که پلیس به طور شبانه روزی و تا نتیجه نهایی آن را پیگیری می کند و خدمت گزاران مردم در نیروی انتظامی برای احساس امنیت در جامعه از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.

منبع: روزنامه خراسان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها