أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۲۵۶۸۵
زمان انتشار: ۱۲:۴۰     ۰۷ خرداد ۱۴۰۲
در بیست‌ویکمین شنبه اعتراضی در فلسطین اشغالی، ده‌ها هزار نفر از شهرک‌نشینان علیه طرح قانون «اصلاحات قضایی» دولت نتانیاهو در مناطق مختلف تظاهرات کردند.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از ایسنا، برنامه کابینه نتانیاهو برای تغییرات در دستگاه قضایی از پنج‌ماه پیش به کانون درگیری و تنش‌های سیاسی داخلی در فلسطین اشغالی تبدیل شده و اپوزیسیون، هر شنبه تجمعات گسترده اعتراضی را برگزار می‌کنند.

مناطق مختلف فلسطین اشغالی، امشب (شنبه) هم صحنه اعتراضات بود و به گزارش رسانه‌های عبری‌زبان، ده‌ها هزار نفر از علیه دولت نتانیاهو و قانون «اصلاحات قضایی» تظاهرات کردند.

روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت اعلام کرد که برآوردها حاکی از آن است که امشب ۷۲ هزار شهرک‌نشین در شهر تل‌آویو مجددا علیه کودتای قضایی دولت بنیامین نتانیاهو دست به تظاهرات زدند.

این بیست‌ویکمین هفته متوالی است که مخالفان کابینه نتانیاهو علیه طرح اصلاحات قضایی دست به تظاهرات می‌زنند. این در حالی است که تصویب این طرح اخیرا توسط نتانیاهو به تعویق افتاد ولی اپوزیسیون بر لغو کامل این طرح تأکید دارد.

مخالفان کابینه نتانیاهو، طرح «اصلاحات قضایی» را «کودتای قضایی» توصیف کرده‌اند؛ در حالی که نتانیاهو از آن دفاع کرده و گفته که «هدف آن بازگرداندن تعادل بین سه قوه است».

اپوزیسیون بر این باور است که هدف اصلی اصلاحات پیشنهادی ائتلاف حاکم، «تبرئه نتانیاهو از اتهامات فساد در سه پرونده‌ای است که علیه او باز است». اپوزیسیون معتقد است هدف از این طرح پایان دادن به نقش قوه قضاییه به عنوان یک نظام مستقل است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها