يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۵۷۱۱
زمان انتشار: ۱۴:۵۰     ۰۷ خرداد ۱۴۰۲
زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶.۳ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) صبح امروز یکشنبه و دقایقی پیش مناطق وسیعی از پاکستان از جمله شهر اسلام آباد پایتخت این کشور را لرزاند.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از ایرنا: زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶.۳ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) صبح امروز یکشنبه و دقایقی پیش مناطق وسیعی از پاکستان از جمله شهر اسلام آباد پایتخت این کشور را لرزاند.

هنوز خبری در باره خسارات یا تلفات احتمالی این زمینه لرزه منتشر نشده است.

این زمین لرزه در برخی کشور‌های همجوار یا نزدیک به پاکستان از جمله افغانستان، هند، ترکمنستان، تاجیکستان، ازبکستان، چین و حتی قرقیزستان نیز احساس شده است.

شدت زمین لرزه موجب وحشت و نگرانی مردم در شهر‌های مختلف پاکستان از جمله اسلام‌آباد شد و مردم برای حفظ جان خود به خیابان‌ها ریختند.

مرکز لرزه نگاری پاکستان کانون این زلزله را نزدیک به مناطق مرزی تاجیکستا و افغانستان اعلام کرده است.

دومین فروردین امسال نیز زمین لرزه شدید ۶.۸ ریشتری در پایتخت پاکستان و دیگر شهر‌های مختلف به وقوع پیوست که ۱۰ کشته و دست کم ۱۵۰ مصدوم برجای گذاشت.

 
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها