أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۲۵۹۲۲
زمان انتشار: ۰۹:۳۷     ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه ایران در تولید همه میوه‌ها خودکفا و صادرکننده است، گفت: سالانه به صورت تقریبی ۶ میلیارد دلار درآمد ارزی حاصل صادرات محصولات کشاورزی است که نیمی از این درآمد ارزی مربوط به حوزه باغبانی است.

به گزارش پایگاه خبری 598، معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه ایران در تولید همه میوه‌ها خودکفا و صادرکننده است، گفت: سالانه به صورت تقریبی ۶ میلیارد دلار درآمد ارزی حاصل صادرات محصولات کشاورزی است که نیمی از این درآمد ارزی مربوط به حوزه باغبانی است. محمدمهدی برومندی افزود: علیرغم محدودیت‌ها و به رقم مزیت‌ها و تنوع خوب اقلیمی بیش از ۱۳۵ میلیون تن محصول کشاورزی در کشور تولید می‌شود که بخشی از این میزان برای تأمین نیازهای داخلی و بخشی نیز در سبد صادراتی کشور قرار گرفته است. معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: این درحالیست که میزان تولید محصولات کشاورزی در ایران و در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تنها ۴۶ میلیون تن بود. وی تاکید کرد: سالانه به صورت تقریبی ۶ میلیارد دلار درآمد ارزی حاصل از صادرات محصولات کشاورزی است که نیمی از این درآمد ارزی مربوط به حوزه باغبانی است. برومندی با ارائه آماری از میزان اراضی کشاورزی باغی کشور تصریح کرد: اکنون در بخش باغبانی کشور حدود ۲۶ میلیون تن انواع محصولات باغبانی تولید می شود و سه میلیون هکتار از اراضی کشاورزی باغی است.

منبع: شبکه خبر

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها