أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۲۶۰۲۵
زمان انتشار: ۱۳:۴۴     ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
مدیرکل امور مالیاتی استان قم گفت: صاحبان مشاغلی که مجموع فروش کالا و خدمات آن‌ها حداکثر ۶ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان باشد مشمول استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات مستقیم خواهند بود.

به گزارش پایگاه خبری 598، حسن نیروبخش در خصوص مشمولین تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات ‏های مستقیم بیان کرد: تمامی صاحبان مشاغلی که مجموع فروش کالا و ارائه خدمات آن‌ها در سال ۱۴۰۱ حداکثر صد برابر معافیت موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات‏‌های مستقیم به مبلغ ۶۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بوده فرم مالیات مقطوع برای آنها در درگاه خدمات الکترونیک سازمان بارگذاری می شود و مشمول مقررات این دستورالعمل بوده و از نگهداری اسناد و مدارک موضوع قانون مالیات و ارائه اظهار نامه مالیاتی برای عملکرد مذکور معاف می‌شوند.

وی ادامه داد: مشمولین باید تا پایان خردادماه سال جاری اظهارنامه تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات مستقیم خود را تکمیل و به صورت الکترونیکی در سایت my.tax.gov.ir بارگذاری کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان قم تصریح کرد: مودیانی که در پرونده‌های مشارکت مدنی چنانچه سهم یا فروش آن‌ها بیش از مبلغ ۶۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و یا سهم آن‌ها بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال باشد، کلیه صاحبان مشاغل و حرف پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی، دامپزشکی که پروانه فعالیت آن‌ها از طریق وزارت بهداشت و درمان صادر شده است، و یا افرادی که در کسب و کارهای حقوقی اعم از وکالت و مشاوره حقوقی و خانواده فعال هستند در صورتی که براساس اطلاعات دریافتی، پایانه‌های فروشگاهی نصب نکرده و همچنین براساس اطلاعات سامانه «سوت زنی» از پایانه‌های فروشگاهی استفاده نکرده‌اند مشمول تبصره ماده ۱۰۰ نخواهند بود.

وی در پایان گفت: برای اینکه مودیان نسبت به پرداخت به موقع مالیات تشویق شوند، از طریق سازمان امورمالیاتی کشور مقرر شده که مالیات مودیان به صورت اقساطی تا سقف ۴ ماه تقسیم شود. عدم پرداخت مالیات در موعد مقرر مشمول جریمه موضوع ماده ۱۹۰ قانون مالیات‏های مستقیم خواهد بود.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها