يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۶۲۳۷
زمان انتشار: ۱۳:۴۴     ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
یحیی گل‌محمدی تا به حال چندین بار و هر بار به شیوه‌های مختلف تهدید به جدایی از پرسپولیس کرده است.

به گزارش پایگاه خبری 598، یحیی گل‌محمدی در فصل بیست‌ودوم، بهترین دوران فوتبالی خود را پشت سر گذاشت. پرسپولیس در این فصل برای سومین بار در تاریخ فوتبال ایران موفق به کسب هر 2جام داخلی یا به‌اصطلاح فوتبالی‌ها «دبل» شد که این مهم توسط یحیی رقم خورد. سرمربی سرخ‌ها در مسیر کسب هر 2جام، حریف دیرینه یعنی استقلال را شکست داد تا شیرینی این موفقیت دوچندان شود. یحیی همچنین با این کامیابی، فصل بدون جام قبلی را جبران کرد تا امسال از هر نظر برای او فراموش‌نشدنی باشد. در پی همه اینها اما، سرمربی پرسپولیس بار دیگر دم از جدایی زد. او گفت حداقل به اندازه نیم‌فصل نیاز به استراحت دارد و شاید هم به تیمی برود که تنش در آن کمتر باشد. این اظهارات، در اردوگاه پرسپولیس نگرانی‌هایی ایجاد کرده است، هرچند تجربه نشان می‌دهد گل‌محمدی معمولا تهدیدهایش در این زمینه را عملی نمی‌کند.

هر مدیرعامل، یک استعفا

یحیی گل‌محمدی تا به حال چندین بار و هر بار به شیوه‌های مختلف تهدید به جدایی از پرسپولیس کرده است. شاید مشهورترین نمونه از این دست، زمانی بود که او پس از شکست سرخپوشان در ضیافت پنالتی‌های جام‌حذفی فصل بیستم در برابر استقلال دم از جدایی زد و استوری معروفش یعنی «خداحافظ» را در اینستاگرام بارگذاری کرد. این اتفاق در دوران مدیریت جعفر سمیعی رخ داد، اما کیست که نداند اوج درگیری‌های گل‌محمدی با مدیریت، در زمان حضور مهدی رسول‌پناه بوده است. پس از آن هم در آغازین روزهای حضور رضا درویش در منصب مدیریت باشگاه، یک‌بار دیگر یحیی گل‌محمدی حرف از استعفا زد که البته به جایی نرسید. در نتیجه اینطور به‌نظر می‌رسد که گل‌محمدی به‌طور متوسط به ازای حضور هر یک مدیرعامل، یک‌بار بحث استعفا را پیش کشیده است!

این دفعه فرق دارد؟

در عین حال اما بین مواردی که برشمردیم با اتفاقی که امروز رخ داده، دست‌کم یک تفاوت کلیدی وجود دارد. گل‌محمدی دفعات قبلی معمولا جایی حرف از قطع همکاری با پرسپولیس می‌زد که یا تیمش نتیجه نگرفته بود یا خودش با مدیریت باشگاه زاویه داشت. این بار اما یحیی در اوج موفقیت خودش و پرسپولیس و در شرایطی که همه‌چیز رو به راه به‌نظر می‌رسد وارد این فاز شده است. به همین قرینه هم برخی عقیده دارند داستان این مرتبه فرق دارد و شاید سرمربی سرخ‌ها واقعا سودای جدایی در سر داشته باشد. قدرمسلم موضوع طی همین چند روز آینده روشن خواهد شد، چرا که پرسپولیس به سرعت باید خودش را برای فصل جدید آماده کند. بد نیست بدانید یحیی به‌تازگی سفری به امارات داشته تا احتمال مربیگری‌اش در این کشور بیشتر شود.

از حدس محال تا گزینه‌های ممکن

بعد از انتشار اظهارات یحیی در مورد احتمال جدایی، گمانه‌زنی‌های زیادی هم در مورد سرنوشت و مقصد احتمالی او صورت گرفته است. یکی از دورترین و عجیب‌ترین گزینه‌ها این است که یحیی قصد دارد جای امیر قلعه‌نویی را روی نیمکت تیم ملی بگیرد. امیر به تازگی این سمت را برعهده گرفته و طبیعتا تا زمستان و برگزاری جام ملت‌های آسیا در این منصب باقی خواهد ماند. بنابراین احتمال مذکور دور از ذهن به‌نظر می‌رسد. شایعه پررونق دیگر، احتمال لژیونر شدن گل‌محمدی است؛ آنچه بعد از حضور فرهاد مجیدی در لیگ امارات باورپذیرتر هم شده. داستان پیشنهادهای چرب داخلی و در صدر آن حضور در گل‌گهر هم که همیشه وجود داشته است. آیا خبر بزرگی در راه است یا مثل همیشه داستان به خوبی و خوشی تمام می‌شود؟

منبع: همشهری آنلاین

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها