کد خبر: ۵۲۶۲۸۲
زمان انتشار: ۱۲:۲۳     ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
آیا از شما نخواهند پرسید که در صورت قبول حضور در انتخابات مجلس و بر فرض رای آوری ( فرض محال )، چه تضمینی برای رها نکردن کرسی نمایندگی به بهانه خدمتی دیگر وجود دارد؟
بیانیه مجمع هم افزایی جوانان انقلابی پیرامون استعفاهای اخیر در شورای اسلامی شهر قم

به گزارش پایگاه خبری 598، مجمع هم افزایی جوانان انقلابی پیرامون استعفاهای اخیر در شورای اسلامی شهر قم بیانیه ای صادر کرد:

بِسمِ الله الرّحمنِ الرّحیم
"إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَماناتِ إِلى‏ أَهْلِها" «سوره مبارکه نساء/آیه شریفه 58»

با سلام و احترام به محضر مردم شریف و صبور استان قم
دوران چهل و چهار ساله انقلاب اسلامی مجموعه ای در هم تنیده از عظمت ها و جلوه های باشکوهی است که یک ملّت می‌تواند در حیات تاریخی خود به نمایش گذارد. انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ورای نتایج خود، آزمون پیچیده‌ای بود که با حضور معنادار مردم در دشوارترین شرایط اقتصادی و معیشتی به سرانجام رسید.

این حضور بیش از هرچیز بیانگر مطالبه جمع کثیری از مردم برای آغار دورانی جدید در مسیر مدیریتی شهر قم بود، دورانی سرشار از خدمت صادقانه و حل معضلات فرهنگی، اجتماعی و خدمات شهری به دور از زد و بندهای سیاسی، قبلیه گرائی و سهم خواهی.

اکنون که قریب دو سال از دوران خدمت دوره ششم شورای اسلامی شهر قم می‌گذرد، کارنامه عملکرد این شورا در مقابل ماست. عملکردی که در آینده‌ای نزدیک می‌بایست مورد بررسی قرار گرفته و به سمع و نظر مردم برسد. آنچه که تاکنون از تصمیمات شورای ششم برآمده، استمرار مدیریت خسته شهری بوده که قطعا آن دسته از اعضایی که خواهان ادامه این روند بوده‌اند، پاسخگوی این تصمیم خود خواهند بود. تصمیمی که در پی تداوم این مدیریت، به اذعان کارشناسان، آسیب‌های جبران ناپذیری را به مدیریت شهری وارد خواهد نمود که ان‌شاءالله در موعد مناسب به آن پرداخته خواهد شد.

به دنبال این وضعیت مدیریت شهری، دو خبر در فاصله زمانی کوتاه، به اطلاع شهروندان ما رسید که انتظار شنیدن آن نمی رفت، خبر استعفای دو عضو شورای شهر از عضویت شورای اسلامی شهر قم.

خبر از انجام عملی که قطعا به معنی توهین به آرای مردمی است که ضمن لبیک به ندای رهبر فرزانه انقلاب، ایشان را برای خدمت ۴ ساله در شورای شهر قم برگزیدند.

عملی که مصداق بی توجهی به توصیه رهبر حکیم انقلاب است. چه آنکه می‌فرمایند : " توصیه‌ای که میکنم این است که اینها سعی کنند این مسئولیّت کنونی را پلّه‌ای برای مسئولیّت‌های بالاتر قرار ندهند؛ توصیه‌ی اوّل من و توصیه‌ی مهم‌تر من این است. این ‌جور نباشد که ما بگوییم: «حالا این یک سابقه برای ما درست میکند برای مسئولیّت‌های بالاتر»؛ نه، بچسبید به همین کار ". (۱۴۰۱/۲/۶)

حال سوال این است که توهم اعتماد مجدد مردم، چگونه برای ایشان به وجود آمده است که مسئولیت خود در شورای اسلامی شهر قم را برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی رها کرده‌اند؟

آیا از شما نخواهند پرسید که در صورت قبول حضور در انتخابات مجلس و بر فرض رای آوری ( فرض محال )، چه تضمینی برای رها نکردن کرسی نمایندگی به بهانه خدمتی دیگر وجود دارد؟

آیا پشت نمودن به مسئولیت محول شده از سوی مردم به ایشان و نیمه کاره گذاردن آن، نشان از بی تعهدی و بی مسئولیتی ایشان نیست؟!

آیا تصدی کرسی شورای شهر و وعده‌های متنوع ایشان به نخبگان و مردمی که به امید رفع مشکلات مدیریتی شهری به ایشان رأی داده اند، نمایشی بوده است؟!

آیا این استعفاها، تثبیت نردبان کردن اعتماد و آرای مردم برای بالا رفتن از مسیر قدرت در جمهوری اسلامی نیست؟!

و ده ها پرسش دیگر که مجال آن در این مرقومه نیست...

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها