کد خبر: ۵۲۶۵۸۱
زمان انتشار: ۱۳:۳۵     ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
عضو هیئت علمی دانشگاه در گفتگو با سراج۲۴:
یک استاد دانشگاه با اشاره به اینکه گرانی مسکن تاثیری روی مهاجرت معکوس ندارد، گفت: صحبت سرزعیم پاک کردن صورت مسئله است.

به گزارش پایگاه خبری 598، مسعود صوفی مجیدپور عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد فیروزکوه در گفتگو با خبرنگار سراج24 پیرامون سخنان اخیر علی سرزعیم در زمینه قیمت مسکن و مهاجرت معکوس، اظهار داشت: سخنان وی درباره افزایش قیمت به منظور کاهش مهاجرت به تهران پایه علمی ندارند. 

وی با بیان اینکه قیمت مسکن همواره در حال افزایش است و در 10 سال گذشته حداقل 900 برابر گران شده است، عنوان داشت: با وضعیت موجود مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها و از کلان شهرها به شهرهای کوچکتر خودبخود اتفاق افتاده است و نمی توان قیمت بالا را علتی برای مهاجرت معکوس برشمرد. 

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد فیروزکوه بیان داشت: بسیاری از مهاجرتهایی که به تهران صورت می گیرد برای شغل و کسب درآمد است به عنوان مثال مهاجران از کرج و شهرهای اطراف برای مسافربری به تهران مهاجرت کرده و حتی بسیاری از آنان بدون مسکن هستند و خودروخواب، اتوبوس خواب و خیابان خواب هستند و صرفا برای کسب درآمد حتی ناچیز به تهران مهاجرت می کنند. 

صوفی مجیدپور تصریح کرد: صحبت آقای سرزعیم فقط پاک کردن صورت مسئله است و برای عدم مهاجرت به تهران و مهاجرت معکوس باید شهرهای دیگر غیر از تهران و روستاها آباد شوند و اشتغال و درآمدزایی در آنها ایجاد شود تا مردم به سوی شهرهای غیر از تهران و حتی روستاها گرایش پیدا کنند.

وی با بیان اینکه مسکنهای قدیمی به سه دسته تقسیم می شوند خاطرنشان کرد: یک دسته از لحاظ ایمنی مشکل دارند و باید تخریب یا بازسازی شده، دسته دیگر مسکنهای مربوط به میراث فرهنگی است که دارای مالکیت هستند و دسته سوم خانه های قدیمی یک یا دو طبقه هستند که به علت منافع مالی تخریب می شوند و دلیلی برای تخریب نکردن این خانه ها وجود ندارد و بخشی از نیاز مردم به مسن را فراهم می کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها