کد خبر: ۵۲۶۸۶۶
زمان انتشار: ۰۸:۵۸     ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
روایت وارونه رسانه‌های غربی از یک دیپلماسی؛
بعد از شکل‌گیری برخی تبادلات مالی و تعدادی زندانی در ایران و آمریکا، رسانه‌های غربی دنبال مصادره کردن این اتفاقات به نفع اسرائیل هستند.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از مرکز مقابله با شایعات سازمان فضای مجازی سراج، به تازگی خبرگزاری بین‌المللی رویترز به نقل از یک قانون‌گذار ارشد آمریکایی، هدف اصلی از توافق آمریکا با مقامات جمهوری اسلامی بر سر برنامه هسته‌ای را، جلوگیری از حمله احتمالی اسرائیل به ایران عنوان کرده است.

برنامه هسته‌ای

در چند روز گذشته تماس‌های واشنگتن و تهران برای دستیابی به توافق بر سر برنامه‌های هسته‌ای با پیشرفت چشمگیری همراه بوده است. این توافق برای هر دو طرف شامل امتیازاتی بود که مواردی از جمله آزادسازی ۲۱ میلیارد دلار از دارایی‌های کشورمان در حساب‌های بانکی مسدود شده در کره جنوبی، عراق و صندوق بین‌المللی پول بخشی از این اتفاقات است و در مقابل نیز آمریکایی‌های متهم به جاسوسی در ایران هم آزاد می‌شوند.

برنامه هسته‌ای

اما باتوجه به خبر رویترز حالا سوال این است که آیا واقعا آمریکا برای جلوگیری از حمله احتمالی اسرائیل به ایران در مسیر این توافق قرار گرفته است؟ یا به عبارت درست‌تر که در این رسانه اشاره شده، آمریکایی‌ها قصد دارند با نظارت واقعی بر برنامه هسته‌ای خیال اسرائیلی‌های را از ایران راحت کنند؟

برنامه هسته‌ای

دست برتر ایران در قدرت نظامی

در چهار دهه گذشته قدرت نظامی در ایران رشد فزاینده‌ای داشته است؛ طبق اطلاعات موجود در سایت جهانی رتبه‌بندی‌های قدرت نظامی، ایران در بین ۳۰ کشور اول قدرت نظامی یک پله بالاتر از اسرائیل قرار گرفته و رتبه هفدم دنیا را به خود اختصاص داده است. 

کشورها

در عرصه تولید هواپیما‌های بدون سرنشین (پهپاد‌های نظامی) طبق بررسی سایت بین‌المللی منافع ملی آمریکا، ایران جزء پنج قدرت اصلی در این حوزه محسوب می‌شود. در ادامه باید اشاره کرد که قدرت نظامی کشورمان در مسائل موشکی هم با کشور‌هایی مانند آمریکا، روسیه و چین برابری می‌کند. 

  • برنامه هسته‌ای

ماجرا چیست؟

در واقع این حجم از پیشرفت در حوزه جنگ‌افزار‌های نظامی کشور‌های غربی را به تکاپو انداخته و امروز آمریکا به خاطر همین قدرت نظامی، در مسیر تفاهم با مقامات ایرانی قرار گرفته و از طرفی با این توافق قصد دارد بهترین متحد خود درگیر جنگ با ایران نشود.

برنامه هسته‌ای

رشد نظامی در چهار دهه گذشته، اسرائیل را وادار کرده تا از هر فرصتی برای ضربه زدن به ایران نهایت استفاده را ببرد و یا از پیشرفت‌های بین‌المللی ایران تا جایی که می‌تواند، جلوگیری کند. برای مثال کمیته روابط عمومی آمریکا-اسرائیل مشهور به آیپک، که نقش فزاینده‌ای را در ساختار‌های سیاسی ایالت متحده ایفا می‌کند از اصلی‌ترین دلایل احیا نشدن برجام محسوب می‌شود.

برنامه هسته‌ای

اما امروز با پیشرفت و توسعه جنگ‌افزار‌های نظامی ایران، اسرائیل خطر را بیش از پیش حس کرده و به همین خاطر است آمریکا پا در میدان گفتگو برای رسیدن به یک توافق و یا تفاهم با ایران گذاشته است، طبق گفته خبرگزاری رویترز، با این توافق رژیم صهیونیستی با آرامش بهتری می‌توانند به زندگی بپردازند.

بنابراین در نقطه مقابل آنچه که خبرگزاری رویترز مدعی است، به نظر می‌رسد آمریکا دنبال این است تا با شکل دهی توافقی هرچند پشت پرده یا کوتاه مدت از تنش میان ایران و اسرائیل جلوگیری کند تا در این میانه اسرائیل از قدرت نظامی ایران آسیب نبیند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها