کد خبر: ۵۲۷۲۵۷
زمان انتشار: ۰۸:۵۵     ۰۷ تير ۱۴۰۲
مدیرکل اوقاف قم خبر داد
مدیرکل اوقاف استان قم گفت: در 30 بقعه شاخص سطح استان، مراسم قرائت دعای عرفه و عزاداری سالروز شهادت حضرت مسلم(ع) برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری 598، به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری با اشاره به فرا رسیدن روز عرفه که به نام روز نیایش مشهور است اظهار کرد: روز نهم ذی‌الحجه روز عرفه است، روزی که زائران سپیده دم صبح راهی عرفات می‌شوند تا در جوی مملو از ایمان، خشوع و خضوع استغفار کرده و ارکان اصلی حج را به جا آورند.

وی افزود: عرفه روزی است که صد‌ها هزار زائر خانه خدا به صحرای عرفات می‌روند و در این روز بزرگ به درگاه خداوند متعال تضرع می‌کنند، روزی که آن‌ها خواستار تقرب به درگاه احدیت هستند. روزی که خواهان بخشش گناهان و تولدی دوباره هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه دعای عرفه امام حسین(ع) از دعاهایی است که شیعیان در روز عرفه و در صحرای عرفات و دیگر مناطق جهان می‌خوانند گفت: البته در منابع، درباره سال قرائت دعای عرفه توسط امام حسین (ع) مطلبی ذکر نشده است امّا با توجه به برخی شواهد، این دعا مربوط به آخرین حج امام حسین(ع) نیست.

وی ادامه داد: بر این اساس آیین مناجات‌خوانی و قرائت دعای عرفه، در بقاع شاخص استان قم تدارک دیده شده است.

اسکندری با بیان اینکه در 30 بقعه مشهور استان قم، مراسم قرائت دعای عرفه و سوگواری سالروز شهادت حضرت مسلم بن عقیل(ع) برگزار خواهد شد گفت: از جمله این حرم‌های مطهر می‌توان به آستان نورانی امامزادگان ابراهیم و محمد(ع)، موسی مبرقع(ع)، شاه سید علی(ع)، زینب خاتون(س) و هاشم(ع) کهک، جعفر شهید(ع)، ابواحمد(ع)، زکریا(ع) خلجستان، پنج امامزاده جمکران و مسجد جامع اشاره کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها