کد خبر: ۵۲۷۴۵۱
زمان انتشار: ۱۴:۳۸     ۱۲ تير ۱۴۰۲
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه، ۱۲ تیر) با ۲۶ هزار و ۴۳ واحد افزایش، در ارتفاع ۲‌ میلیون و ۱۸۳ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری 598، شاخص هم‌وزن با هشت‌هزار و ۴۵۴ واحد افزایش به ۷۶۳ هزار و ۳۵۱ واحد و شاخص قیمت با چهار هزار و ۸۹۹ واحد رشد به ۴۴۲ هزار و ۴۰۲ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۱ میلیارد و ۵۱۶ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۸۵ هزار و ۹۵۸ میلیارد ریال معامله شد.

فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با سه‌هزار و ۵۳۲ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۲ هزار و ۹۷۲ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۲ هزار و ۱۸۷ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک‌هزار و ۴۹۰ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک‌هزار و ۳۱۵ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با یک‌هزار و ۵۵ واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۹۳۸ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل بانک ملت (وبملت) با ۲۱۴ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر (وغدیر) با ۱۹۸ واحد، مبین انرژی خلیج فارس (مبین) با ۱۵۶ واحد، پست بانک ایران (وپست) با ۶۳ واحد، گروه مالی شهر (شهر) با ۵۴ واحد و لوله و ماشین سازی ایران (فلوله) با ۵۱ واحد، تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، گروه مالی شهر (شهر)، بانک ملت (وبملت)، ایران خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا)، سیمان اصفهان (سصفها)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، ماشین سازی ایران (فلوله) و ایران خودرو (خودرو) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۳۳۶ میلیون برگه سهم به ارزش ۶ هزار و ۵۰۷ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۲۶۴ واحد افزایش داشت و به ۲۸ هزار و ۲۶۶ واحد رسید.

در این بازار بیش از هفت میلیارد و ۹۳۸ میلیون برگه سهم و اوراق مالی داد و ستد شد.

سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان) و داروسازی دانا (ددانا) تأثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

در مقابل پلیمر آریا ساسول (آریا)، سپیدار سیستم آریا (سپیدار)، نفت پاسارگاد (شپاس)، ایران خودرو دیزل (خاور)، پتروشیمی مارون (مارون) و بهار رز عالیس چناران (عالیس) با تأثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

منبع: ایرنا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها