کد خبر: ۵۲۷۶۷۳
زمان انتشار: ۱۱:۰۹     ۱۸ تير ۱۴۰۲
دیلی‌تلگراف:
نشریه انگلیسی دیلی‌تلگراف گزارش داد که آلمان مخالف ارائه نقشه راه روشن یا تضمین‌های ملموس به کی‌یف برای پیوستن به اتحاد نظامی ناتو در نشست آتی این بلوک در لیتوانی است.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از ایسنا، یک منبع آگاه در ناتو به روزنامه دیلی‌تلگراف گفت: برلین در مورد چشم‌انداز ارائه پیشنهاد عضویت فوری به اوکراین مخالف است... این کشور خواهان یک فرآیند و زمان برای ایجاد تضمین‌هایی است که اساسا عضویت را مسدود کند.

به گفته این منبع مطلع، برلین قصد دارد از دیگر اعضای ناتو در اجلاس ویلنیوس در ۱۱-۱۲ ژوئیه بخواهد که بر تضمین‌های امنیتی به کی‌یف و نه عضویت در ناتو تمرکز کنند تا با تهدید خطر جنگ با روسیه مواجه نشوند.
 
ایالات متحده، انگلیس و اتحادیه اروپا در حال حاضر به جای پیشنهاد عضویت اوکراین در ناتو، روی «بخارست پلاس» -مجموعه‌ای از پیشنهادات امنیتی دوجانبه به کی‌یف - کار می‌کنند. در این گزارش آمده است که پیشنهادهای جداگانه تضمین‌های امنیتی به کی‌یف در یک توافق جامع که یک «یادداشت تفاهم» باشد که توسط ناتو و اتحادیه اروپا تأیید شده است، ترکیب می‌شود و به گفته منابع، این «بهترین پیشنهاد بعدی» به کی‌یف خواهد بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها