کد خبر: ۵۲۸۰۶۲
زمان انتشار: ۱۱:۵۷     ۲۹ تير ۱۴۰۲
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه آمادگی لازم برای آغاز فعالیت بانک‌های برون مرزی در این جزیره وجود دارد، گفت: برای اعطا مجوز به بانک‌ کشورهای شرکای تجاری ایران همچون روسیه جهت فعالیت در کیش هیچ محدودیتی نداریم.

به گزارش پایگاه خبری 598؛ «رحیم سرهنگی» روز پنجشنبه در حاشیه دومین نمایشگاه معرفی بسته های سرمایه گذاری و توانمندی های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد:‌ شکل گیری بانک‌های برون مرزی ( آفشور) مشترک با روسیه، چین و سایر شرکای تجاری ایران برای تبادلات مالی در کم رنگ کردن تحریم‌ها موثر است.

وی با بیان اینکه کیش در حال تبدیل شدن به هاب تکنولوژی‌های مالی و سرمایه گذاری است، افزود: در سازمان منطقه آزاد کیش فراخور نیاز سرمایه گذاران بسترهایی برای تسهیل فرایند سرمایه گذاری فراهم کرده شده است، به گونه ای که تمام امور به گونه‌ای انجام می‌شود تا سرمایه گذار در کمترین زمان ممکن و بدون درگیری با بروکراسی اداری فعالیت خود را آغاز کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به رویکرد این سازمان در جذب سرمایه گذار، بیان کرد: از حضور سرمایه گذاران حوزه گردشگری، نفت و گاز، فناوری اطلاعات و ارتباطات برای بهره گیری از فرصت‌های موجود در جزیره کیش استقبال می کنیم.

وی با بیان اینکه کیش به دلیل همجواری با 10 کشور در جنوب خلیج فارس و ارتباط با برخی کشورها از طریق آب‌های دریای عمان و خلیج فارس منطقه‌ای استراتژیک محسوب می‌شود، گفت:‌ این موضوع موجب شده تا کیش مقصد سرمایه گذاری مطلوبی در زمینه تولیدات و صادرات دانش بنیان همچنین ارتباطات بین المللی باشد و به دلیل جذابیت‌های حوزه گردشگری از جمله آب و هوای استوایی، بتواند در جذب گردشگران سرتاسر منطقه موفق عمل کند.

«سرهنگی» ادامه داد: علاوه بر برپایی نمایشگاه‌های ملی و بین المللی و رویدادهای مهم در این منطقه، نکته حائز اهمیت دیگر، وجود سایت‌های گاز و نفت در خلیج فارس است که این جزیره می‌تواند برای فعالان حوزه نفت، گاز و پتروشیمی نیز مناسب باشد.

وی با اشاره به جذابیت سرمایه گذاری در کیش برای سرمایه گذاران خارجی همچون روسی، اظهار کرد: طی یک سال گذشته، سرمایه گذاران روس از منطقه آزاد کیش به عنوان مقصد سرمایه گذاری استقبال کردند.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش همچنین از علاقمندانی که تمایل به تجربه آب و هوایی متفاوت، آفتابی دلنشین و سواحلی بکر و زیبا در قلب آب‌های نیلگون خلیج فارس دارند، دعوت کرد تا به کیش سفر کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها