کد خبر: ۵۲۸۳۷۵
زمان انتشار: ۱۰:۲۷     ۰۸ مرداد ۱۴۰۲
بر اساس مصوبه کارگروه اضطرار گرد و غبار، ادارات شهرستان‌های اردکان، میبد، اشکذر، زارچ، یزد، مهریز، بافق و بهاباد در استان یزد امروز یکشنبه تعطیل شد.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از فارس، براساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان، تشخیص و اعلام شرایط اضطرار وقوع پدیده گرد و غبار و به استناد آیین نامه و شیوه‌نامه اجرایی مدیریت شرایط اضطرار پدیده گردوغبار دومین کارگروه شرایط اضطرار گرد و غبار به ریاست مدیرکل بحران استانداری و دبیری اداره کل حفاظت محیط زیست یزد و سایر اعضا تشکیل و تصمیماتی برای فردا یکشنبه هشتم مردادماه اخد شد.

براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی، تشخیص و اعلام شرایط اضطرار وقوع پدیده گردوغبار و به استناد آیین نامه و شیوه نامه اجرایی مدیریت شرایط اضطرار پدیده گردوغبار دومین کارگروه شرایط اضطرار گردوغبار با ریاست مدیرکل بحران استانداری و دبیری اداره کل حفاظت محیط زیست یزد و سایر اعضا تشکیل و تصمیمات برای روز یکشنبه مورخ هشتم مردادماه به شرح ذیل برای شهرستان‌های اردکان، میبد، اشکذر، زارچ، یزد، مهریز، بافق و بهاباد (اعلامی بر اساس هشدار هواشناسی) اتخاذ گردید:

۱.تعطیلی ادارات دولتی بجز شعب بانکها، بیمارستانها، مراکز درمانی، اورژانس و دستگاه‌های خدمات رسان

۲.تشدید آمادگی بیمارستان‌ها، اورژانس و مراکز بهداشتی درمانی جهت ارائه خدمات به بیماران احتمالی

۳. خودداری افراد از حضور در فضای باز و انجام فعالیت‌های سنگین به خصوص گروه‌های حساس (زنان باردار، کودکان و بیماران تنفسی و قلبی و سالمندان) و اطلاع رسانی توسط معاونت دانشگاه علوم پزشکی یزد

۴. آماده باش تمامی دستگاه‌های امدادرسان

۵. اعمال محدودیت فعالیت سنگ شکن ها و سایر بخشهای آلاینده هوا در واحدهای تولیدی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان

۶.تمامی دستگاه های امدادی (پلیس راه، هلال احمر ، اورژانس و راهداری) در کل استان به صورت عام و شهرستان‌های درگیر گرد و غبار طبق اعلام اداره کل هواشناسی (اردکان، میبد، اشکذر، زارچ، یزد، مهریز، بافق و بهاباد) به صورت خاص آماده باش و در منطقه حضور داشته باشند.

۷.کلیه فعالیت‌های عمرانی شهرداری شامل کارگاه‌های شن و ماسه، سنگ شکن‌ها و... در شهرستان‌ها تحت تاثیر محدود شود و شهرداری ها نسبت به نظارت بر آن اقدام نمایند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها