کد خبر: ۵۲۸۴۵۸
زمان انتشار: ۱۱:۴۳     ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
با برقراری روابط ایران و عربستان، عمره مفرده هم بزودی برقرار می‌شود. دارندگان فیش عمره مفرده می‌توانند با شماره‌گیری یک کد دستوری، اولویت اسناد ودیعه‌گذاری خود را استعلام کنند.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از فارس، با برقراری روابط سیاسی ایران و عربستان، یکی از مهم‌ترین شروط ایران برای اعزام زائران کشورمان به عمره مفرده محقق شده است.

احد آزادیخواه، رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مانعی برای برقراری سفرهای زیارتی به عربستان و اعزام زائران کشورمان به عمره مفرده وجود ندارد، می‌گوید: «باید مسؤولان برنامه‌ها را به فراکسیون ارائه دهند تا مورد بررسی قرار گیرد و بعد از آن، تصمیم‌گیری نهایی شود». محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفته است: «سفر عمره بزودی از سرگرفته می‌شود».

حدود ۶ میلیون نفر از سال‌های گذشته در بانک ملی یا ملت سپرده‌گذاری کرده و در نوبت تشرف به عمره مفرده هستند. از اواخر سال ۹۳ هم دیگر ثبت‌نامی برای عمره مفرده انجام نشد. با توجه به احتمال برقراری عمره در ماه‌‌های آینده، افرادی که اسناد ودیعه‌گذاری دارند، می‌توانند اولویت خود را برای تشرف به زیارت خانه خدا مطلع شوند.

شیوه استعلام ودیعه گذاری حج تمتع و اولویت اسناد ودیعه‌گذاری عمره

برای این منظور سامانه USSD راه‌اندازی شده و افراد می‌توانند کد دستوری #۶۴۵۱۱*۴* را در تلفن همراه خود شماره‌گیری کنند.

پس از آن شماره ۱ را وارد کرده و پنجره جدیدی باز می‌شود. افراد برای استعلام قبض ودیعه‌گذاری حج تمتع عدد یک و قبض ودیعه‌گذاری عمره مفرده عدد ۲ را وارد می‌کنند.

پس از آن کد ملی و در ادامه شماره سند قبض ودیعه‌گذاری و شماره شبا را وارد می‌کنند و در نهایت نتیجه استعلام نمایش داده می‌شود.

کد دستوری #۶۴۵۱۱*۴* نه تنها برای ودیعه‌گذران عمره مفرده، بلکه برای ودیعه‌گذاران حج تمتع نیز معتبر است.

به گزارش فارس، عمره مفرده از فروردین سال ۹۴ متوقف شد و حدود ۶ میلیون نفر در نوبت تشرف به خانه خدا هستند. همچنین از سال ۸۶ تاکنون ثبت‌نام حج تمتع صورت نگرفته و حدود یک میلیون نفر در انتظار حاجی شدن هستند. امسال دارندگان فیش حج تا اواسط اردیبهشت ۸۶ عازم سرزمین وحی شدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها