کد خبر: ۵۲۸۶۰۳
زمان انتشار: ۱۶:۰۷     ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
نتایج یک نظرسنجی تازه نشان می‌دهد که اعتماد مردم آمریکا به ارتش این کشور به میزانی کاهش پیدا کرده که در ۲۶ سال گذشته بی‌سابقه است.

به گزارش پایگاه خبری 598؛ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نظرسنجی تازه مؤسسه گالوپ نشان می‌دهد که اعتماد مردم آمریکا به ارتش کشورشان در ۵ سال گذشته روندی نزولی را طی کرده و حالا تنها ۶۰ درصد از جامعه این کشور اظهار می‌کنند که اعتمادشان به ارتش آمریکا «زیاد» یا «بسیار زیاد» است.

 
گالوپ اعلام کرد که چنین میزان اعتماد پایینی آخرین بار در سال ۱۹۹۷ ثبت شده است.
 
این آمار پس از جنگ خلیج‌فارس در ۱۹۹۱ به ۸۵ درصد رسید، اما در ۲۰۲۱ به ۶۹ درصد کاهش پیدا کرد. از آن زمان تا امروز، مخصوصاً پس از خروج پرهرج‌ومرج نظامیان آمریکا از افغانستان، این آمار روندی نزولی طی کرده است.
 
تایلر نیکسون، کهنه‌سرباز پیاده‌نظام آمریکا به اسپوتنیک گفت: این کاهش ناگهانی نمایانگر سرخوردگی این جنگ ۲۰ساله است که در افغانستان برپا شد؛ جایی که هیچ اهمیت استراتژیکی برای ما نداشت و از همان ابتدا همه چیز مضحک و مسخره بود.
 
نیکسون ادامه داد: متأسفانه شهروندان آمریکا می‌دانند که ما به اوکراین سلاح می‌فرستیم و این هم بر اعتماد مردم به ارتش تأثیر می‌گذارد. امیدوارم دیگر درگیر جنگ نشویم.
 
وی افزود: منابع چندمیلیارددلاری که کشورهای ناتو به کی‌یف فرستادند، به شکلی ناکارآمد و بی‌فایده هزینه می‌شوند و این نیز دغدغه‌های بزرگی را در ذهن مالیات‌دهندگان غربی ایجاد می‌کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها