کد خبر: ۵۲۸۷۳۷
زمان انتشار: ۱۱:۳۱     ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
۷۶ پایگاه به زائرین اربعین خدمات دارویی ارائه می‌کنند

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از مهر، علیرضا عسکری، مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر در رابطه با طرح مرهم زائر، گفت: در این طرح داروهای قابل استفاده و مازاد بر مصرف مردم جمع آوری و به پایگاه‌های جمعیت هلال احمر اهدا خواهد شد تا بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت از آن‌ها به صورت بهینه بهره برداری شود.

وی افزود: بخش عمده داروهای مورد نیاز توسط جمعیت هلال احمر تأمین می‌شود اما تصمیم گرفتیم تا در قالب طرح مرهم زائر کمک‌های مردمی را هم جذب کنیم.

عسکری در ادامه توضیح داد: تأکیدات ما بر حوزه پیشگیری و بهداشت به ویژه بهداشت تغذیه است. امسال بحث گرمای شدید و گرمازدگی نیز مطرح است و تلاش ما این است متکی به دارودرمانی نباشیم بلکه با طرح‌های پیشگیری مانند حرکت زائران در شب و با رعایت پروتکل‌ها، از بیماری‌ها و به ویژه گرمازدگی جلوگیری کنیم تا نیاز کمتری به دارو داشته باشیم.

وی بیان داشت: هرچند در بحث تأمین دارو نیز آمادگی داریم و ۷۶ پایگاه برای خدمت رسانی به زائرین اربعین آماده هستند.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه نمی‌گذاریم زائران با کمبود دارو مواجه شوند، اظهار کرد: تمام داروهایی که احتمال داشته باشد در کشور با کمبود آن‌ها مواجه شویم، تأمین شده و از سوی دیگر نیز داروی مورد نیاز زائرین نیز به صورت مجزا به کشور عراق ارسال می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها