کد خبر: ۵۲۸۸۸۴
زمان انتشار: ۱۱:۴۵     ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
وزیر امور خارجه کشورمان دقایقی پیش به دعوت از همتای عربستانی خود به ریاض سفر کرد.

به گزارش پایگاه خبری 598، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان به منظور دیدار و گفتگو با مقامات عربستان سعودی دقایقی پیش تهران را به مقصد ریاض ترک کرد.

این سفر به دعوت از فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان در پاسخ به سفر وی به تهران و با هدف تسهیل و تسریع در روند اجرایی توافق میان دو کشور در اسفندماه گذشته در پکن صورت می‌گیرد.

بن فرحان 27 خرداد ماه در سفری یک روزه به تهران، با رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد. 

پیشتر ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری خود درباره سفر وزیر امور خارجه به عربستان گفت: روابط دو کشور گام به گام در حال پیشرفت است. ما سفر وزیر امور خارجه را در بازه زمانی نزدیک در چارچوب دعوت به‌عمل‌آمده به عربستان در دست انجام داریم. موضوعات مختلفی را با هم گفتگو خواهیم کرد، موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی و موضوعات اقتصادی مدنظر دو کشور نیز در دستورکار قرار دارد.

وی افزود: در جریان بیانیه مشترک ازسرگیری روابط بر معتبر بودن اسناد پیشین تأکید شده است و در همان چارچوب مسائل مشترک را دنبال خواهیم کرد.

امیرعبداللهیان نیز در نشست هم‌اندیشی با خبرنگاران در روز 23 مرداد ماه درباره سفر به عربستان و آغاز فعالیت سفارت ایران در ریاض گفت: طولانی شدن استقرار سفرای دو کشور فقط به موضوعات ساده ربط دارد. به‌دلیل تعطیلات طولانی‌مدت عربستان ما نمی‌توانستیم سفیر را به کشوری بفرستیم که چند ماه معطل باشد، طرف عربستانی هم سفیرش در عمان را به تهران معرفی کرد و طی روزهای آینده مستقر می‌شود. سفیر ما در سفرم به ریاض مأموریت خودشان را رسماً آغاز خواهند کرد و سفیر عربستان هم طی روزهای آینده وارد تهران خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها