کد خبر: ۵۲۸۹۹۴
زمان انتشار: ۱۲:۵۸     ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
مسئول قرارگاه و مسئول کمیته مردمی ستاد اربعین استان قم:
مسئول قرارگاه و مسئول کمیته مردمی ستاد اربعین استان قم با اشاره به اینکه بزرگترین حسینیه سیدالشهدا (ع) هستیم، گفت: قم به عنوان عمود اول میزبان زائران امام حسین (ع) است. همه علاقه‌مند هستند برای خدمت به عراق بروند در حالی که اینجا عمود اول است به همین خاطر از افراد دعوت می‌کنیم که در قم بمانند تا میزبانی بهتری داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل ازخبرگزاری حوزه، مهدی قربانی کرم در نشست خبری قرارگاه مردمی اربعین قم که ۲۸ مردادماه در سالن جلسات فرمانداری قم برگزار شد، عنوان کرد: قرارگاه مردمی اربعین از سال ۱۳۹۵ به صورت خودجوش و مردمی فعالیت خود را آغاز کار کرد. در چهار سال ابتدایی در مصلی قم میزبان زائران اباعبدالله الحسین بودیم.

وی با بیان اینکه در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به دلیل شیوع کرونا فعالیت نداشتیم، اظهار کرد: سال گذشته در مسجد مقدس جمکران پذیرای زائران سیدالشهدا (ع) بودیم و ۱۸۱ هزار نفر اسکان و پذیرایی شدند.

مسئول قرارگاه و مسئول کمیته مردمی ستاد اربعین استان قم اضافه کرد: امسال از یکم تا ۲۵ شهریور پذیرای زائرین هستیم و پیش بینی می‌شود که از ۴۰۰ هزار زائر میزبانی کنیم.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین حسینیه سیدالشهدا (ع) هستیم که از اقصی نقاط پذیرایی زائران را به عهده داریم، ادامه داد: قم به عنوان عمود اول میزبان زائران امام حسین (ع) است. همه علاقه‌مند هستند برای خدمت به عراق بروند در حالی که اینجا عمود اول است به همین خاطر از افراد دعوت می‌کنیم که در قم بمانند تا میزبانی بهتری داشته باشیم.

قربانی کرم با بیان اینکه به دنبال این هستیم که امسال از تمرکز زدایی پرهیز کنیم، ادامه داد: امسال همه ظرفیت‌های حسینیه‌ها، امامزاده‌ها، حرم مطهر، جمکران، سالن‌های ورزشی و... پای کار آمدند تا بهترین میزبانی را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه مساجد و حسینیه‌ها در بخش‌ها و مناطق مختلف شهر قرار دارند، گفت: امسال برای اولین بار است که مساجد پای کار می آیند و اگر پشتیبانی خوبی صورت بگیرد سال بعد نیز به صورت خودجوش پای کار می‌آیند به همین خاطر نیاز است که امسال حمایت های کامل صورت بگیرد.

مسئول قرارگاه و مسئول کمیته مردمی ستاد اربعین استان قم با تاکید بر اینکه به صورت کاملا مردمی در حال فعالیت هستیم، بیان کرد: می‌خواهیم فرهنگی را ایجاد کنیم تا سال های آینده مردم به صورت خودجوش در ورودی های شهر به میزبانی زائران بروند.

وی با بیان اینکه امکان خدمت رسانی روزانه به ۱۵ هزار نفر را داریم، اضافه کرد: بیش از ۶۰ مجموعه درخواست میزبانی دادند که بعد از بررسی به سه قسمت تقسیم شدند. دسته اول امکانات خدمت رسانی برای اسکان و پذیرایی بیشتری دارند.

قربانی کرم اظهار کرد: دسته دوم بر اساس شاخص‌های امکان سنجی کیفیت سرمایشی، سرویس های بهداشتی و... کمتری دارند که به صورت آماده باش قرار دارند تا در صورتی که ظرفیت دسته اول تکمیل شد، دسته دوم پذیرای زائران شوند.

وی با اشاره به اینکه بیش از دو هزار خادم ثبت‌نام کردند، ادامه داد: منابع انسانی قرارگاه اربعین خلاقیتی انجام دادند و بخشی از خادمین را از بین دانش آموزان و نوجوانان انتخاب کردند تا با این حرکت، نسل آینده حضور بیشتری بر سر سفره امام حسین (ع) داشته باشند.

مسئول قرارگاه و مسئول کمیته مردمی ستاد اربعین استان قم عنوان کرد: زائران بعد از ورود به قم پیامکی حاوی یک لینک برایشان ارسال می‌شود که بعد از ثبت نام در آن، به اولین موکبی که ظرفیت داشته باشد هدایت می‌شوند.

وی اضافه کرد: چنانچه افراد به هر دلیلی پیامک اطلاع رسانی را دریافت نکردند می توانند با شماره ۰۹۹۰۳۳۴۱۱۲۰ تماس بگیرند یا شماره ۸۲ را به ۳۰۰۰۱۵۱۵ ارسال کنند همچنین سامانه ۱۳۷ شهرداری نیز به صورت ۲۴ ساعته آماده اطلاع رسانی است.

قربانی کرم یادآور شد: همه برنامه ها و خدمات باید مسجد محور باشد تا نگاهی که رسول الله به مسجد داشتند که مساجد فقط کارکرد نماز نداشته باشند و در فعالیت های اجتماعی نیز فعال باشند، احیا شود.

وی اظهار کرد: شماره حساب ۵۰۴۱۷۲۱۱۱۲۴۳۴۰۰۷ آماده دریافت نذورات مردمی است همچنین علاقه‌مندان می‌توانند نذورات غیرنقدی خود را به آدرس بلوار امین، کوچه ۳، فرعی چهار، پلاک‌ ۱۲ تحویل دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها