کد خبر: ۵۲۹۰۶۰
زمان انتشار: ۱۴:۳۳     ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
رئیس پلیس فتا فراجا از کشف پرونده کلاهبرداری ۲۰ میلیارد ریالی با ارسال پیامک نیاز فوری مالی و درخواست وجه به مخاطبان کاربران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از مهر، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا اظهار داشت: با وصول پرونده‌های متعددی به یکی از واحدهای پلیس فتا کشور با موضوع کلاهبرداری در قالب هک حساب کاربری شبکه اجتماعی شهروندان و درخواست وجه از مخاطبان آنها، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام ارشد سایبری افزود: متهمان پرونده با دسترسی غیرمجاز به حساب‌های کاربری شهروندان، اقدام به ارسال پیامی مبنی بر نیاز فوری مالی و درخواست وجه به مخاطبان کاربر با عنوان و هویت وی کرده و با توجه به دریافت پیام از شناسه کاربری قربانی (که عموماً از بستگان و آشنایان وی می‌باشند) و اعتماد ایجاد شده، دریافت کنندگان پیام اقدام به واریز وجه به حساب‌های بانکی معرفی شده از سوی مجرمان می‌کردند.

سردار مجید ادامه داد: با بررسی‌های تخصصی و اقدامات فنی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا در نهایت متهمان اصلی پرونده در استان‌های مرکزی و شرقی کشور مورد شناسایی قرار گرفتند و پس از اخذ مجوزهای قضائی دستگیر و در تحقیقات صورت گرفته به کلاهبرداری با شیوه ذکر شده اعتراف کردند.

وی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته تاکنون تعداد ۳۰۰ فقره پرونده مرتبط با متهمان با ارزش ریالی بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال شناسایی شده است.

رئیس پلیس فتا فراجا بیان داشت: برابر اقدامات فنی و تخصصی صورت گرفته از سوی واحدهای پلیس فتا استان‌ها، از ابتدای سال جاری تعداد ۱۱۲ فقره پرونده مهمه و کثیرالشاکی در زمینه کلاهبرداری رایانه‌ای شناسایی که در این رابطه ۲۰۴ نفر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

این مقام مسئول گفت: شهروندان توجه داشته باشند چنانچه در شبکه‌های اجتماعی و یا بستر پیامک، پیامی از دوستان و آشنایان مبنی بر درخواست وجه دریافت کردند حتماً قبل از انتقال وجه هماهنگی تلفنی با مالک خط، صفحه یا حساب کاربری انجام دهند و پس از اطمینان از صحت درخواست نسبت به واریز وجه اقدام کنند.

وی به عموم مردم هشدار داد: هرگونه تماس تلفنی یا ارتباط از طریق پیام‌رسان‌های مجازی و درخواست اطلاعات شخصی از جمله کدهای پیامک شده به تلفن همراه به منظور فعال سازی حساب‌های کاربری و کلاهبرداری با هویت کاربر می‌باشد لذا هرگز به این قبیل پیام‌ها و تماس‌ها توجه نکنند و کدهای دریافتی را در اختیار هیچکس قرار ندهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها