کد خبر: ۵۲۹۲۴۰
زمان انتشار: ۱۴:۰۵     ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
وزیر کشور:
چرا مردم ما باید چشمشان به فلان خودروی لوکس فلان کشور باشد؟ مگر خودمان ظرفیت چنین تولیدی نداریم؟ البته که داریم.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از خبرگزاری دانشجو، مراسم تحویل ۴۷۰ دستگاه اتوبوس درون‌شهری و ۶۲۶ دستگاه ون وانا ایران خودرو دیزل به وزارت کشور به‌مناسبت اربعین حسینی (ع) با حضور وزیر کشور صبح امروز در ایران خودرو دیزل برگزار شد.

«احمد وحیدی» در این مراسم با بیان اینکه تولید قلب تپنده اقتصاد است، گفت: جوانان و بخش اقتصادی باید بیش از پیش درگیر یک تولید واقعی باشند؛ تولید واقعی جامعه را به حرکت درمی‌آورد و خون تازه‌ای در کالبد همه واحد‌های تولیدی می‌دمد.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه کیفیت بسیار مهم است، اضافه کرد: کیفیت علاوه بر اینکه در ایمنی نقش دارد، یک فرهنگ رفتاری را تشکیل می‌دهد؛ پایبندی به ضوابطی که می‌تواند مسیر ما را یک مسیر تعالی قرار دهد، بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: خیلی مهم است اتوبوس با کیفیتی تولید کنیم که مردم ما می‌خواهند از آن استفاده کنند و تولیدگران می‌توانند در ثواب آن شریک شوند و در صورت تولید بی‌کیفیت، گناه بر دوش همه است.

وحیدی خاطرنشان کرد: تولید یک زنجیره است؛ از طراحی گرفته تا مرگ محصول.
وزیر کشور ضمن قدردانی از مجموعه ایران خودرو دیزل گفت: شما یکی از مهم‌ترین چهره‌های صنعتی غیرنظامی کشور هستید و مردم اگر بخواهند صنعت کشور را ارزیابی کنند، به محصولات شما نگاه می‌کنند؛ بنابراین کیفیت محصولات شما حائز اهمیت فراوان است.

وی تأکید کرد: بخش خودرویی، در تمدن صنعتی کشور تأثیرگذار است. شما با مردمی سروکار دارید که امکان استفاده از خودروی شخصی را ندارند. به هر نحوی یا مسئولیت‌پذیری اجتماعی دارند یا از نظر مالی امکان خرید خودرو ندارند؛ لذا باید به بهترین شکل به آن‌ها خدمات ارائه دهیم.

وحیدی تصریح کرد: حدود ۸ - ۹ سال تولید وسایل نقلیه عمومی متوقف شده بود و به‌تازگی به مدار برگشته است؛ بنابراین در این حوزه عقب‌ماندگی داریم که باید رفع شود.

وزیر کشور افزود: با انعقاد قرارداد‌هایی حدود ۱۰هزار دستگاه وسایل نقلیه عمومی دیزلی و ۴ تا ۵ هزار خودرو برقی تأمین کردیم. برای تأمین منابع مشکلاتی وجود داشت و با اُفت‌وخیز‌هایی مواجه بودیم. این مشکلات مالی نباید مانع از تولید شود. از تمام کسانی که بدون تأمین مالی برای تولید همکاری کردند، قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه هزینه زیادی برای تأمین سوخت محصولات یورو ۶ نیاز است، گفت:

می‌توانیم بخش زیادی از نیاز‌های خود را با محصولات یورو ۵ برطرف کنیم. البته وزارت نفت در تأمین سوخت این خودرو‌ها تلاش‌های زیادی کرده است.

وحیدی همچنین بر افزایش تولید آمبولانس در این شرکت تأکید کرد.

در این مراسم «جواد توسلی‌مهر» مدیرعامل ایران خودرو دیزل گزارشی از میزان تولیدات و برنامه‌های این شرکت برای تولید این شرکت به وزیر کشور ارائه کرد و «علیمردان عظیمی» مدیرعامل ایران خودرو نیز به بیان توضیحاتی درباره نحوه فعالیت ایران واحد تولیدی و برطرف کردن بخشی از نیاز‌های کشور توسط این مجموعه پرداخت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها