کد خبر: ۵۲۹۲۵۶
زمان انتشار: ۱۲:۱۶     ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
مسیر زائران قمی از طریق مرز خسروی، تنها ۳۹ کیلومتر طولانی‌تر از مسیر قم نجف از طریق مرز مهران می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از خبرگزاری فارس از قم، با توجه به ازدحام زائران در مرز مهران و گرمی هوا، ستاد اربعین ساعتی قبل در اطلاعیه‌ای فوری اعلام کرد: زائرانی که در مسیر مهران هستند، به سمت مرزهای خسروی، باشماق و تمرچین تغییر مسیر دهند.

فاصله قم از مرز مهران ۶۶۰ کیلومتر و مسافت مهران تا نجف، ۳۰۳ کیلومتر است و از آنجا که تردد از مرز خسروی مسافت مشابهی دارد، عبور از مرز خسروی به جای مرز مهران به زائران اربعینی قم توصیه می شود.

مرز خسروی در فاصله ۶۲۲ کیلومتری شهرستان قم قرار داشته و از خسروی تا نجف، ۳۸۰ کیلومتر مسافت است؛ بر این اساس، مسیر زائران قمی از طریق مرز خسروی تنها ۳۹ کیلومتر بیشتر از مسیر قم نجف از طریق مرز مهران می‌باشد.

گفتنی است احمد وحیدی وزیر کشور نیز شامگاه جمعه ۳ شهریور، پس از بازدید پایانه بین المللی خسروی و مرز منذریه عراق، از آمادگی این گذرگاه با توجه به زیرساخت های بسیار مناسب برای پذیرش شمار زیادی از زائران خبر داد و گفت: کسانی که هنوز مرز خود را برای خروج از کشور مشخص نکرده اند با انتخاب گذرگاه خسروی با توجه به نزدیکی، سفر و زیارتی راحت را برای خود فراهم کنند.

بازدید وزیر کشور از مرز خسروی شامگاه جمعه ۳ شهریور ۱۴۰۲

وی افزود: زوار به راحتی و با سهولت از مرز خسروی عبور می کنند و تمهیدات بسیار خوب و زیرساخت های مناسبی در این گذرگاه فراهم شده و به لحاظ سایبان ها، پارکینگ هایی که در مسیر هستند، دروازه های ورودی به عراق و همکاری خوبی که برادران عراقی داشتند، اکنون وضع مناسبی داریم و مردم به راحتی عبور کرده و در آن طرف مرز (منذریه) هم مورد پذیرایی قرار می گیرند و با ناوگان حمل و نقل منتقل می شوند.

وزیر کشور گفت: مرز خسروی آمادگی برای پذیرش زوار بیشتری را دارد و با زیرساخت هایی که فراهم شده، زوار به راحتی بیشتری عبور می کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها