کد خبر: ۵۲۹۵۸۹
زمان انتشار: ۰۹:۲۳     ۲۰ شهريور ۱۴۰۲
وزارت خارجه مراکش درخواست ارسال کمک رژیم صهیونیستی به این کشور را در پی وقوع زلزله مهیب روز جمعه رد کرد.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از خبرگزاری دانشجو،شبکه ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که وزارت خارجه مراکش طی پیامی رسمی اعلام کرد که در حال حاضر به کمک‌های پیشنهادی تل آویو برای زلزله زدگان این کشور نیازی ندارد.

بر اساس این گزارش، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز شنبه به وزارتخانه‌های این رژیم دستور داده بود اقدامات لازم برای ارسال کمک از جمله اعزام تیم امداد و نجات در پی وقوع زمین لرزه مهیب در مراکش انجام دهند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با سوء استفاده از شرایط به وجود آمده در مراکش تلاش کرد با مردم این کشور ابراز همدردی کرده و از وقوع زلزله در مراکش پلی برای برقراری ارتباط با مردم این کشور بسازد.

از سوی دیگر عبداللطیف وهبی وزیر دادگستری مراکش تاکید کرد که ۶۰ الی ۷۰ کشور تاکنون آمادگی خود را برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مراکش اعلام کرده‌اند. وی به نقل از محمد ششم پادشاه این کشور از اسپانیا، قطر، انگلیس و امارات به دلیل ارسال کمک‌های بشردوستانه به مراکش قدردانی کرد.

«عید الطرزی» استاد زلزله شناسی و حوادث طبیعی در دانشگاه الهاشمیه اردن پیش از این تاکید کرده بود که قدرت زلزله ویرانگری که اخیراً مراکش را لرزاند برابر با ۲۵ بمب هسته‌ای است.

وی در ادامه افزود: این زلزله به قدرت ۷ ریشتر بسیار شدید بوده و تأسیسات و ساختمان‌هایی را که اصولی ساخته نشده ویران کرده است. بعید می‌دانم این زلزله قدرتمند بر گسل‌های فعال در مناطق اطراف به ویژه کشور‌های شمال آفریقا و یا خاورمیانه تأثیر گذاشته باشد و یا اینکه عامل به وجود آمدن زلزله‌های ویرانگر مشابهی در این مناطق شود.

گفتنی است مؤسسه ملی ژئوفیزیک مراکش، ساعت ۲۳:۱۱ شامگاه جمعه به وقت محلی اعلام کرد که یک زمین لرزه به بزرگی ۷ درجه در مقیاس ریشتر، در عمق هشت کیلومتری زمین روی داده که کانون آن منطقه الحوز بوده و چندین شهر از جمله رباط، پایتخت این کشور، کازابلانکا، مکناس، فاس، اگادیر و تارودانت را لرزاند.

به دنبال آن نیز، «محمد ششم»، پادشاه مراکش در جلسه‌ای با حضور مقامات بلندپایه در کاخ پادشاهی شهر رباط، سه روز عزای عمومی صادر کرد و طی این مدت نیز پرچم‌های بر فراز تمامی ساختمان‌های دولتی به حالت نیمه برافراشته درآیند.

وزارت کشور مراکش نیز روز گذشته جدیدترین آمار تلفات زلزله شدید این کشور را اعلام کرد و از جان‌باختن ۲۱۲۲ نفر و زخمی‌شدن ۲۴۲۱ تن دیگر خبر داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها