کد خبر: ۵۲۹۶۵۲
زمان انتشار: ۱۰:۲۶     ۲۲ شهريور ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری 598، روزنامه فرهیختگان نوشت: ناآرامی‌های سال گذشته ایران با وجود تمام تبعاتش برای ایران، به شکل غیرقابل‌باوری پای کارگردان اصلی را به میدان باز کرد. تا پیش از مهرماه سال گذشته، اینکه صحنه‌گردان تمام جریانات سیاسی ضدانقلاب، اپوزیسیون خارج‌نشین و حتی گروهک‌های تروریستی، رژیم‌صهیونیستی است، از سوی جریانات ضدانقلاب و گروهک‌های تروریستی با برچسب «تئوری توطئه» و «ادعاهای واهی» رد می‌شد و آنها از عدم وابستگی به دولت‌های خارجی سخن می‌گفتند اما اکنون به جز رفت‌و‌آمدهای پیدا و پنهان اپوزیسیون و تروریست‌ها به سرزمین‌های اشغالی، مقامات صهیونیست نه‌تنها صراحتا از حمایت از آنها سخن می‌گویند که حتی شبکه دوره‌گرد ‌ایران اینترنشنال‌ را هم تحت هدایت و پشتیبانی خود قرار داده‌اند.

این موضوع را ‌دیوید بارنیا‌، رئیس سرویس جاسوسی موساد رژیم‌صهیونیستی در کنفرانس بین‌المللی مبارزه با تروریسم دانشگاه رایشمن در شهر هرتزلیا افشا کرد. براساس خبری که تلویزیون اینترنشنال منتشر کرده است، او پس از اشاره به خنثی‌سازی آنچه «توطئه تروریستی حکومت ایران» خوانده، ‌بارزترین این حملات‌ را متوجه شبکه ایران‌اینترشنال کرده و مدعی شده که «مدیران ایران‌اینترنشنال در معرض تهدیدات تروریستی فوری قرار دارند.» در خبرهای منتشر‌شده، جزئیات دیگری در این‌باره منتشر نشده اما کمی بعد در تحلیل این اظهارات، کارشناس شبکه ایران‌اینترنشنال، از حمایت‌های تل‌آویو از اعضای این شبکه سخن گفت. او در رمزگشایی سخنان رئیس‌ موساد درباره شبکه ایران‌اینترنشنال با اشاره به نقل مکان این شبکه از لندن به واشنگتن گفته که اسرائیل به «کانال (شبکه) شما هشدار داده و بسیاری از اعضای این شبکه را نجات دادند.» این کارشناس اینترنشنال، کارکرد این شبکه را در راستای آرامش مردم رژیم‌صهیونیستی تفسیر کرد: «کانال شما نقل مکان کرد چون همان‌طور که گفتم مساله باقی ماندن اسرائیل روی صحنه است... [تل‌آویو] آزادی کانال شما را مساوی می‌داند با آرامش مردم اسرائیل و کشور اسرائیل.» شاید از همین روست که سال گذشته تارنمای «تایمز‌اواسرائیل» در گزارشی ادعایی نوشت: «اسرائیل اطلاعاتی را در اختیار مقام‌های انگلیسی قرار داد و آنها را قادر ساخت تا نقشه ایران برای حمله به روزنامه‌نگاران مستقر در انگلیس را خنثی کنند.»

این شاید نخستین باری است که مقامات صهیونیست و تحلیلگران این شبکه از پشتیبانی امنیتی و نسبت این شبکه با منافع رژیم‌صهیونیستی سخن می‌گویند. این شبکه که پیش از این مدعی داشتن «مالک خصوصی، استقلال تحریریه و عملکرد حرفه‌ای بر مبنای اصول و اخلاق روزنامه‌نگاری» بود، کمی پیش از توافق ایران و عربستان‌سعودی برای از‌سرگیری روابط در اسفند سال گذشته، حمایت دربار سعودی را از دست داد و با ادعای «حفظ امنیت روزنامه‌نگاران و همکاران»، پخش برنامه‌های این شبکه را از لندن ‌متوقف‌ و به واشنگتن‌ منتقل کرد. کمی بعد از این ادعا، ‌رعنا رحیم‌پور، مجری بی‌بی‌سی فارسی، در توئیتی واقعیت ماجرا را افشا کرد و از احتمال ابطال مجوز این شبکه خبر داد. او نوشته بود که آفکام (نهاد نظارت بر رسانه‌ها در بریتانیا) به وی اطلاع داده است که دو هفته قبل از انتقال این شبکه به آمریکا، مسئولان شبکه مجوز پخش در بریتانیا را پس دادند؛ چراکه خطر محکومیت و ابطال مجوز آنها جدی بوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها