کد خبر: ۵۲۹۶۹۸
زمان انتشار: ۱۰:۲۴     ۲۷ شهريور ۱۴۰۲
علیرضا عنایتی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ریاض با علی الیوسف قائم مقام وزارت خارجه عربستان در امور کنسولی دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از سایت اخبار ۲۴؛ دو طرف در این دیدار روابط دوجانبه و موضوعات مشترک مورد علاقه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

جزئیات بیشتری درباره محتوی این دیدار منتشر نشده است.

پیش از این نیز سفیر جمهوری اسلامی ایران در ریاض در دیدار با «ولید الخریجی» قائم مقام وزارت خارجه عربستان سعودی ضمن تسلیم پیام ریاست جمهوری اسلامی ایران به پادشاه و ولیعهد عربستان، ابعاد مختلف روابط دوجانبه تهران و ریاض را بررسی کرده بود.

در این دیدار سفیر کشورمان تاکید کرده بود: دیدگاه جمهوری اسلامی ایران بر اساس توصیه رییس‌جمهور و وزارت امور خارجه دولت سیزدهم، توسعه مناسبات با عربستان سعودی است و ایران در خصوص توسعه روابط دو جانبه با عربستان سعودی جدیت لازم را دارد.

عنایتی با اشاره به دیدگاه سران دو کشور درباره توسعه مناسبات افزوده بود: باید دیدگاه سران دو کشور در ارتباط با توسعه مناسبات تهران و ریاض عملیاتی شود و در چهارچوب‌های مختلف سیاسی، امنیتی، اقتصادی، بازرگانی، ورزش و جوانان این دیدگاه‌ها پیاده سازی گردد.

این دیپلمات کشورمان تصریح کرده بود: در گفت‌وگوهای وزرای خارجه و ملاقات با سران، ابعاد مختلف همکاری در بخش‌های دوجانبه، فعال کردن موافقت‌نامه‌ها، برقراری پروازها و تبادل دیدار بخش‌های دولتی و خصوصی مورد توجه واقع شده است که در جریان سفر وزیر امور خارجه کشورمان به عربستان و دیدار حسین امیرعبداللهیان با بن فرحان وزیر خارجه و محمد بن سلمان ولیعهد این کشور مورد تاکید قرار گرفت.

در جریان این دیدار ولید الخریجی‌ قائم مقام وزارت امور خارجه عربستان سعودی نیز بر دیدگاه این کشور در توسعه و ترفیع مناسبات فی مابین تاکید کرده و گفته بود: عربستان در چهارچوب توسعه روابط با ایران حرکت می‌کند و دیدگاه‌های مشترکی در خصوص فعال‌سازی مناسبات بین دو کشور وجود دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها