کد خبر: ۵۲۹۹۲۰
زمان انتشار: ۰۸:۴۱     ۰۴ مهر ۱۴۰۲
نماینده ولی فقیه در خوزستان مطرح کرد:
نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: حداقل ۶ تکلیف نسبت به قرآن داریم که شامل "قرائت صحیح"، "مفاهیم"، "تعمیق آیات قرآنی"، "تدبر در قرآن"، عمل به ایات قرآن" و "تبلیغ قرآن و احکام آن" هستند.

به گزارش پایگاه خبری 598، هیئت قرآنی کشور عراق و نمایندگان اتحادیه موسسات قرآنی عراق امروز با حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان در دفتر امام جمعه اهواز دیدار کردند.

در این دیدار ابتدا تعدادی از قاریان عراقی به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند و در ادامه، رئیس اتحادیه موسسات قرآنی عراق به سخنرانی و ارائه گزارش پرداخت.

در این مراسم از حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز به پاس فعالیت های قرآنی تجلیل شد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: سالیان متمادی است که شاهد برگزاری جلسات قرآنی بین دو کشور ایران اسلامی و عراق هستیم. در سفرها به عتبات عالیات حرم امیرالمؤمنین(ع)، سیدالشهدا(ع)، کاظمین و سامرا شاهد مجالس بسیار خوب و تلاوت قاریان برجسته هستیم.

وی افزود: در طول سال ایران و عراق باید تلاش کنیم که باتوجه به ظرفیت دو کشور برادر پیش از گذشته نسبت به برگزاری مراسم های قرآنی اهتمام داشته باشیم.

امام جمعه اهواز با تأکید براینکه باید در جهت تدبر در قرآن کریم تلاش شود، بیان کرد: حداقل ۶ تکلیف نسبت به قرآن داریم که شامل "قرائت صحیح"، "مفاهیم"، "تعمیق آیات قرآنی"، "تدبر در قرآن"، عمل به ایات قرآن" و "تبلیغ قرآن و احکام آن" هستند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان عنوان کرد: از الطاف الهی است که در کشور عراق حرم های مطهر ۶ امام شیعه، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و امامزاده سید محمد و دیگر امامزاده ها وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد خاطرنشان کرد: در ایران اسلامی نیز حرم امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) وجود دارد که زمینه ارتباط بین دو کشور ایران اسلامی و عراق را برقرار می کنند.

امام جمعه اهواز گفت: امیدوارم در روزهای پیش رو ارتباط بین دو کشور به ویژه دو استان خوزستان و بصره باتوجه به نزدیکی زبانی بیش از گذشته شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها