کد خبر: ۵۳۰۰۱۸
زمان انتشار: ۰۹:۴۵     ۰۶ مهر ۱۴۰۲
ساعتی پس از سخنرانی رهبر جنبش انصارالله یمن، شورای دفاع ملی از برکناری دولت فعلی به ریاست «عبدالعزیز بن حبتور» خبر داده و مسئولیت پیشبرد امور را تا تشکیل دولت جدید در صنعاء به آن محوّل کرد.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از پایگاه خبری «روسیا الیوم»، تصمیم برکناری این دولت توسط شورای عالی سیاسی، ساعاتی پس از سخنرانی «عبدالملک بدرالدین الحوثی»، رهبر جنبش انصارالله یمن، صادر شد.

الحوثی در سخنرانی امروز خود از ورود صنعاء به مرحله جدیدی از تغییرات اساسی خبر داده بود.

شورای دفاع ملی یمن با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: در پاسخ به آنچه در سخنرانی رهبر انصارالله درباره مرحله تغییرات بنیادین آمده است، جلسه‌ای اضطراری به ریاست «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی برگزار شد و به بررسی محورهای سخنرانی که دربردارنده اولین مرحله از تغییرات اساسی بود، پرداخت.

در ادامه این بیانیه آمده است: «در حالی که شورای دفاع ملی از تصمیم عبدالملک الحوثی، رهبر گروه انصارالله و اجماع مردمی در تمامی استان‌ها حمایت می‌کند عزل دولت فعلی به ریاست دکتر عبدالعزیز بن حبتور را اعلام و اداره امور عادی را به جز انتصاب و عزل تا تشکیل دولت جدید به آن محول می‌کند».

شورا عالی سیاسی یمن در بخش دیگری از بیانیه خود، ایفای نقش دولت بن‌حبتور و «سهم آن را در پایداری ملی و مردمی در برابر دشمنان، علی‌رغم موانع بسیار و منابع محدود» ستود.

رهبر جنبش انصارالله یمن عصر امروز در سخنانی به مناسبت میلاد پیامبر اسلام (ص)، درخصوص تغییرات اساسی و مرحله انتقال سیاسی در صنعاء تاکید کرده بود: ما بر پایبندی به مشارکت ملی، مفهوم شورا و وحدت مردم یمن تاکید می‌کنیم و استبداد را نمی‌پذیریم. پس از تشکیل دولت جدید در یمن، برای اصلاح قوه قضائیه و ورود علمای آشنا به احکام اسلامی در آن تلاش خواهیم کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها