کد خبر: ۵۳۰۰۵۲
زمان انتشار: ۰۸:۲۹     ۰۸ مهر ۱۴۰۲
امام جمعه موقت تهران گفت: برگ زرین جدیدی به دست سپاهیان قهرمان و افتخارآفرین ما رقم خورد که ارسال ماهواره نور به فضا بود و در مدار ۴۵۰ کیلومتری زمین قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری 598، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، در خطبه‌های نماز جمعه تهران بیان داشت: این هفته، هفته وحدت است و بدون وحدت نمی‌توان زنده بود. اگر انسان یک مغز، دل و جان دارد به دلیل آن است که درواقع این جان منشأ وحدت همه سلول‌ها و اعضای بدن است و منشأ سازمان‌یافتگی است و اگر نباشد بدن متلاشی می‌شود.
به گزارش فارس، امام جمعه موقت تهران با ‌اشاره به اهمیت وحدت، تاکید کرد: وحدت همان ولایت و امامت است و رمز آن این است که انسان زیر یک پرچم باشد و پرچمدار را قبول داشته باشد و پرچم وحدت امت اسلامی امام لازم دارد. همه امت اسلامی با داشتن فرقه‌های مختلف بر سر سفره یک قرآن می‌نشینند. به عنوان نمونه شیعه، سنی، حنفی، مالکی، شافعی را مشاهده می‌کنیم که در مسابقات قرآنی شرکت کرده و دور قرآن می‌نشینند.
وی تاکید کرد: در عین حالی که آنان شایعات و بدگویی‌ها را در جامعه به‌وجود می‌آورند، باید گفت آنچه مردم را به هم می‌ریزد و ناامنی در جامعه اسلامی به‌وجود می‌آورد و موجب سلب اعتماد می‌شود، ایجاد بدبینی است که این موضوع موجب می‌شود تا گرایش و محبت از بین برود و موجب عدم ایجاد انسجام و وحدت می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی، با نکوهش شایعه‌پراکنی، گفت: مردم عزیز ما از این شایعه‌پراکنی‌ها دوری کنند و هر آنچه می‌شنوند را قبول نکرده و به دیگری منتقل نکنند و موجب بردن آبروی دیگران نشوند. سخنگوهای ما نباید غفلت کنند و باید خط رهبری را ادامه دهند تا مبادا روح و روان مردم در اثر شایعات متزلزل شود.
امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: کشف حجاب و برهنگی برای جنگلی‌هاست و انسان دوست دارد همواره پوشش و وقار و حیا داشته باشد و ملاحظه خدا و بندگان خدا را بکند و خودش را در معرض چشم‌های طمعکار هرزه قرار ندهد، در آخرت هم لباس لازم داریم در روز آخرت عده‌ای عریان برمی‌خیزند و در روز برزخ لباس به تن ندارند و در میان برزخیان سرافکنده‌اند، خدا می‌گوید اگر می‌خواهید در آخرت لباس متانت به تن داشته باشید و بی‌آبرو نشوید بهترین لباس، لباس تقواست
وی به اقدام سپاه طی چند روز گذشته مبنی بر پرتاب ماهواره نور ۳ به فضا ‌اشاره کرد و بیان داشت: برگ زرین جدیدی به دست سپاهیان قهرمان و افتخارآفرین ما رقم خورد که ارسال ماهواره نور به فضا بود و در مدار ۴۵۰ کیلومتری زمین قرار گرفت، همچنین از سربازان گمنام امام زمان (عج) که موفق به کشف باندهای ترور و کشف ۳۰ مورد بمب‌گذاری شدند، تقدیر می‌کنم که مانع شهادت جمع کثیری از مردم شدند.
قرآن کتاب تمدن‌ساز، انسان‌ساز و منشأ وحدت است
به گزارش مهر، امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: موضوع دیگر سفر رئیس‌جمهور ما به سازمان ملل بود که افتخارآفرین بود و با یک ابتکار بی‌سابقه قرآن را به عنوان پرچم عزت و وحدت به جهانیان نشان داد. قرآن کتاب تمدن‌ساز و انسان‌ساز و منشأ وحدت است و رئیس‌جمهور آن را در سازمان ملل به عنوان یک نور و پرچم به دست گرفت و به اهتزاز درآورد در حالی که همه گونه افراد در آنجا بودند.
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی، ادامه داد: همچنین رئیس‌جمهور موضوع قانون آزاد همجنس‌گرایی را که در برخی کشورها وجود دارد و موضوعی که پست‌تر از حیوانات است را در آنجا مطرح کرد. مسئله‌ای که موجب ‌اشاعه فحشا و بی‌بند و باری و از بین رفتن کانون خانواده‌ها می‌شود و رئیس‌جمهور در حساس‌ترین جا این موضوع را به عنوان فریاد انقلاب و رهبر و مردم ایران به گوش جهانیان رساند.
مولوی اسحاق مدنی: دوستان نادان و دشمنان دانا
مسلمانان را دچار تفرقه کرده‌اند
مولوی محمد اسحاق مدنی، رئیس‌ شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، به مناسبت هفته وحدت با بیان اینکه وحدت چیزی نیست که بگوییم آن را داشته باشیم یا نداشته باشیم، گفت: وحدت در امت اسلامی یک امر مسلم و پذیرفته شده است که پیامبر (ص) هنگام هجرت خود میان دو قوم حاضر در مدینه وحدت ایجاد کرد.
وی ادامه داد: پیامبر رحمت (ص) میان هر فرد مهاجر و هر فرد انصار در مدینه یک برادر قرار داد ولی برای علی‌(ع) کسی را برادر قرار نداد که علی‌(ع) به رسول‌الله (ص) عرض کرد که برای من برادری تعیین نکرده‌اید که ایشان فرمودند تو در دنیا و عقبی برادر منی. در قرآن هم آیه و اعتصموا بحبل الله امر به وحدت کرده است.
به گزارش فارس، رئیس ‌شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان داشت: این دوستان نادان مسلمانان و دشمنان دانای آنهاست که ما را دچار تفرقه کرده‌اند در صدر اسلام این چنین مشکلاتی نبود اما بعد از رحلت پیامبر اسلام (ص) اختلافاتی ایجاد شد؛ با این حال امروز می‌بینیم که برخی از مسلمانان یکدیگر را می‌کشند و اموال را می‌برند و همدیگر را تکفیر می‌کنند؛ چرا؟ چون عده‌ای مسلمان نادان مسائل اساسی مسلمانان را که عزت و شکوه جهان اسلام است، کنار گذاشته و به یک سری مسائل فرعی چسبیده و فکر می‌کنند که با این شیوه به مذهبشان کمک می‌کنند؛ حال آن که نمی‌دانند وقتی اساس اسلام در خطر افتاد مذاهب هم در خطرند و وقتی اسلام نباشد، هیچ شیعه یا سنی نمی‌تواند مذهب خود را حفظ کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها