کد خبر: ۵۳۰۴۵۸
زمان انتشار: ۰۷:۵۲     ۲۲ مهر ۱۴۰۲
امام جمعه نجف:
حجت الاسلام و المسلمین قبانچی گفت: جنگ در غزه که تلفات آن تا کنون ۲۰۰۰ شهید بوده نسل کشی است.

به گزارش پایگاه خبری 598، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه‌های نماز جمعه که در حسینیه اعظم فاطمیه برگزار شد گفت: هم اکنون تعداد شهدا در غزه به ۲۰۰۰ تن و مجروحان به ۵۰۰۰ نفر رسیده است؛ این در حالی است که مردم آنجا آواره شده و اسرائیل با ادامه نبرد خود با برخورداری از حمایت جهانی در صدد نسل کشی است.

وی با تأکید بر اینکه ما با مسئله فلسطین به عنوان یک مسئله انسانی و اسلامی همبستگی داریم، افزود: کشور عراق آمادگی خود را در جهت کمک‌های بشر دوستانه به فلسطین اعلام کرده است.

او در بخشی دیگر از سخنان خود به موضوع همکاری ایران و عراق در هفته علم که در مشهد برگزار شد پرداخت و گفت: گامی را که ایران و عراق با همکاری ۶۰ دانشگاه در هفته پبش برداشته اند، قابل تقدیر است چرا که راه‌های توسعه همکاری‌های علمی بین دو کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد.

امام جمعه نجف در خصوص سفر شیخ الازهر به عراق در ابتدای سال آینده میلادی تصریح کرد: ما از این دیدار که هدف آن بیان وحدت اسلامی، همزیستی مسالمت آمیز و موضع واحد در برابر هجمه فرهنگی در برابر دین است، استقبال می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قبانچی در بخشی دیگر از سخنان خود به موضوع رشد انسانی پرداخت و گفت: یکی از شاهکارهای اسلام این است که ورزش معنوی را که تقرب به خدا و کمالات اخلاقی است با ورزش جسمانی در هم آمیخته است.

وی افزود: اسلام مشتاق ورزش جسمانی و روحانی است و بیشتر عبادات، هم ورزش روحی و هم ورزش جسمی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها