کد خبر: ۵۳۰۵۸۹
زمان انتشار: ۰۸:۴۳     ۲۵ مهر ۱۴۰۲
هوا که رو به سردی می‌رود، بازار سرماخوردگی‌ها و پخت انواع و اقسام سوپ‌ها هم داغ می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری 598، یکی از رایج‌ترین سوپ‌هایی هم که به همین مناسبت مرتب پخته می‌شود، سوپ مرغ است که معمولا با رشته فرنگی لعاب‌دار می‌شود ولی در سوپ مرغ پیشنهادی، به‌جای رشته از سیب‌زمینی و ذرت برای لعاب‌دار کردن سوپ استفاده شده که طعم آن را با سوپ مرغ‌هایی که پیش از این خورده‌اید، متفاوت کرده است.

مواد لازم 

۱ عدد سینه مرغ
۲ ق‌س کره
۲ عدد پیاز متوسط
۴ حبه سیر
۱ ق‌چ پودر تخم گشنیز
نوک ق‌چ پودر فلفل قرمز
۱ کیلوگرم سیب‌زمینی
۳۰۰ گرم ذرت خام 
به میزان دلخواه نمک، فلفل، زعفران و زردچوبه
مقداری پیازچه ریش‌ریش‌شده (برای تزئین)

۱. پیازها را پوست کنده و به صورت خلالی خرد کنید و کناری بگذارید. حبه‌های سیر را هم پوست کنده و رنده کنید. قابلمه‌ای آماده کرده و کره را در آن بریزید و روی اجاق قرار دهید سپس سینه مرغ را همراه با پیاز و سیر خرد شده به مدت ۵ دقیقه در کره تفت دهید پس از آن مقدار چهار پیمانه آب و کمی نمک و زعفران و زردچوبه اضافه کنید و بگذارید بپزد.

۲. در این فاصله سیب‌زمینی‌ها را هم پوست کنده و به صورت نگینی درشت خرد کنید. دانه‌های ذرت را هم در قابلمه دیگری با مقداری آب بپزید.

۳. بعد از اینکه مرغ پخته شد، آن را از قابلمه بیرون آورده و با چاقوی تیز به صورت رشته‌های ریز خرد کنید، سپس دوباره به قابلمه برگردانده و سیب‌زمینی و ذرت پخته‌شده را هم به مواد بیفزایید و بگذارید سوپ حسابی جا بیفتد. البته در این مرحله فلفل قرمز و پودر تخم گشنیز و نمک را هم اضافه کنید. در پایان سوپ را در ظرف‌موردنظر بکشید و روی آن را با پیازچه ریش‌ریش شده تزئین کرده و سرو کنید.

یه‌جور دیگه

اگر عجله دارید به جای صرف زمان برای پخت ذرت، از دانه ذرت کنسروی استفاده کنید.

کد خبر 797785
منبع: همشهری آنلاین
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها