کد خبر: ۵۳۰۸۲۷
زمان انتشار: ۱۵:۰۵     ۰۲ آبان ۱۴۰۲
یکی از ابعاد مسئله طوفان الاقصی، ناکامی رژیم صهیونیستی در حوزه اطلاعاتی که قادر به پیش بینی و بررسی دقیق آن نبودند.

به گزارش پایگاه خبری 598، در دو هفته اخیر رژیم صهیونیستی به عنوان یکی از مدعیان مسائل حوزه اطلاعاتی - امنیتی - نظامی در دنیا، گرفتار شرایط بغرنجی شده و از شدت غافلگیری و شکست در مقابل حماس، هنوز نتوانسته است توجیهی برای این شکست خود پیدا کند. مهم ترین بعد این موضوع، شکست مثلث امنیتی - اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در این زمینه است که به صورت واضح مشخص است.

شاباک

آژانس امنیت اسرائیل، نام سازمان اطلاعات و امنیت داخلی در اسرائیل می‌باشد که مسئولیت جمع‌آوری اطلاعات مربوط به داخل مرزهای اسرائیل و مناطق خودمختار فلسطینی و همچنین خنثی‌سازی فعالیت‌های مربوط به مقاومت فلسطین را بر عهده دارد. این سازمان در فعالیت‌های خودجنبهٔ سری ومخفیانه کار کردن را رعایت می‌کند. شعار این سازمان «سپر نامرئی» بوده و مقر اصلی این سازمان در آفِکا واقع در شمال غربی تل‌آویو است.

اما سوال این است که سازمانی که شعار آن سپر نامرئی است، چگونه با وجود طراحی عملیاتی با چنین گستردگی و سطحی، به این صورت غافلگیر می‌شود؟

«رونن بار» رئیس شاباک در پیامی بدون اشاره به ماجرای درگیری های پیش از نبرد، خطاب به کارکنان و خانواده های آنها در این سازمان، با قبول مسئولیت شکست اطلاعاتی در نبرد طوفان الاقصی اعلام کرد: علیرغم مجموعه اقداماتی که انجام دادیم، روز شنبه نتوانستیم هشدار کافی را بدهیم و حمله دشمن را خنثی کنیم. «رونن بار» همچنین گفته است که مسئولیت این شکست را می پذیرم ولی الان زمان جنگ است و وقت برای تحقیقات وجود خواهد داشت.

شکست مثلث اطلاعاتی رژیم صهیونیستیرئیس سازمان شاباک

امان

سرویس جاسوسی آمان به عنوان بزرگترین و پرهزینه‌ترین دستگاه اطلاعاتی اسرائیل گزارش‌های اطلاعاتی فوری و مهم در محافل تصمیم‌گیری اسرائیل مطرح می کند و مسئولان آن در جلسات هفتگی که با حضور وزیر جنگ و نخست وزیر و سایر مقامات ارشد اسرائیل برگزار می‌شود شرکت می کنند.

روزنامه یدیعوت آحارونوت با بررسی سلسله شکست‌هایی که مانع از هشدار در خصوص عملیات طوفان‌الاقصی شد، می‌نویسد، سازمان اطلاعات نظامی «امان» شبکه‌های ارتباطی شبه نظامیان قسام را رصد نکرده است.

رئیس اداره اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی اذعان کرد که دستگاه تحت امر او در جلوگیری از عملیات حماس شکست خورده است. آهارون هالیوا گفت: «من در تمامی بازدیدهایم از واحدهای اداره اطلاعات نظامی طی ۱۱ روز گذشته تأکید کردم که شروع این جنگ یک شکست اطلاعاتی بود». وی اضافه کرد: «اداره اطلاعات نظامی تحت فرماندهی من در هشداردهی درباره حمله انجام شده توسط حماس شکست خورد.» او تأکید کرد: «ما در مهم‌ترین مأموریتمان شکست خوردیم و به عنوان رئیس اطلاعات نظامی بابت این شکست مسئولیت کامل را به عهده می‌گیرم».

شکست مثلث اطلاعاتی رژیم صهیونیستیرئیس سازمان امان

موساد

موسسه مرکزی اطلاعات و امنیت خارجی رژیم صهیونیستی یکی از مهم‌ترین اجزای دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود که به عنوان یک سازمان جاسوسی بزرگ مسئولیت جمع‌آوری اطلاعات نظامی و غیرنظامی و انجام عملیات‌های سری و امنیتی در خارج از مرزهای اراضی اشغالی را بر عهده دارد. هدف اصلی مقامات رژیم صهیونیستی از تاسیس این سرویس جاسوسی جمع آوری اطلاعات از دشمن و انجام تحقیقات و ماموریت های محرمانه در خارج از مرزهای فلسطین اشغالی است.

مهم ترین سازمانی که رژیم صهیونیستی آن را به عنوان تاج توانایی‌های امنیتی و اطلاعاتی خود در جهان مطرح می‌کند، سازمان موساد است. صهیونیست‌ها مدعی هستند که توانایی‌های سازمان موساد، منحصر به فرد بوده و در مقابل دستگاه‌های اطلاعاتی کشورهای دیگر یک سر و گردن بالاتر است.

شکست مثلث اطلاعاتی رژیم صهیونیستیرئیس سازمان موساد

علی‌رغم اظهارات و اعترافات سران سازمان‌های امنیتی اطلاعاتی شاباک و آمان به شکست در وظیفه خود و قبول مسئولیت شکست، از زمان شروع جنگ، رئیس موساد تاکنون هیچ اظهار نظر و صحبت رسمی در این رابطه بیان نداشته است و باید دید پس از جنگ که مقامات رژیم صهیونیستی به واکاوی ابعاد این شکست خواهند پرداخت، سازمان موساد و رئیس آن، داوید بارنیا، به چه میزان مقصر فاجعه فعلی که گریبان گیر رژیم صهیونیستی است، شناخته خواهد شد.

منبع : مشرق
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها