کد خبر: ۵۳۱۰۰۸
زمان انتشار: ۱۲:۴۸     ۰۸ آبان ۱۴۰۲
سردار سلیمانی:
سردار سلیمانی با اشاره به اینکه هدف اصلی یهود نابودی کامل اسلام است، گفت: آنها ۲۷۰ سال جنگیدند و از ابتدا دنبال اشغال فلسطین بودند.

به گزارش پایگاه خبری 598، گردهمایی ذاکران و مداحان سراسر کشور از صبح امروز دوشنبه ۸ آبان‌ماه در سالن ۵ آذر سازمان بسیج مستضعفین آغاز به کار کرد.

برای آموزش مداحان در بسیج برنامه جدی داریم

مصطفی خورسندی مسوول سازمان بسیج مداحان و هیأت‌های مذهبی کشور در ابتدای این مراسم اظهارداشت: این همایش با هدف ایجاد یک انسجام و وحدت رویه و هماهنگی برای تحقق جهاد تبیین و پیگیری منویات مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امسال در حوزه آموزش برای نوگلان حسینی، جوانان، بانوان و حتی پیرغلامان برنامه داریم تا منویات مقام معظم رهبری محقق شود.

فلسطین مسأله اصلی جهان اسلام است

سردار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد شهدا به خصوص شهدای عملیات طوفان الاقصی فلسطین اظهار داشت: حضور شما مداحان، فرصت مغتنمی برای سازمان بسیج است تا در جهت تحقق این شجره طیبه در گام دوم انقلاب اسلامی از شما نخبگان بهره ببرد.

وی با بیان اینکه مهمترین مسئله روز در دنیا و جهان اسلام امروز فلسطین است و این مسئله در انقلاب اسلامی از روزهای مبارزه مطرح بوده است، گفت: امام خمینی در سال ۴۲ درباره توطئه‌های آمریکا و جنایات رژیم صهیونسیتی سخن می‌گفتند و بعد از پیروزی انقلاب با تعیین روز قدس، مسئله اصلی جهان اسلام را فلسطین معرفی کردند.

اوضاع فلسطین باید محور جهاد تبیین قرار گیرد

سلیمانی گفت: امروز دنیا، مسئله اصلی اسلام را فلسطین می‌داند. مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای کنگره شهدای لرستان فرمودند که مسئله فلسطین در جهاد تبیین و روشنگری با دقت مورد توجه قرار گیرد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین افزود: ما باید به پیشینه بحث فلسطین بیشتر بپردازیم تا مشخص شود، چه مسئله‌ای را صهیونیست و غرب در برابر جهان اسلام ایستادند. از ابتدای تولد اسلام در سرزمین حجاز و مبعث پیامبر، یهود در برابر ایشان ایستاد و هرچه اسلام پیشرفت کرد، این صف آرایی بیشتر شد. توطئه‌ غرب علیه اسلام ناشی از سیاست‌های یهود است.

یهود ۲۷۰ سال با جنگ‌های صلیبی به دنبال اشغال فلسطین بود

وی افزود: اسلام در سرزمین شرق گسترش پیدا کرد و هیچ مخالفتی با آن نشد چون یهود حضور نداشت اما در غرب به دلیل حضور یهود، با اسلام مخالفت شد و هدف آن نابودی اسلام بود. آنها هدف واسطی هم داشتند مه آن اشغال بیت‌المقدس است. بخشی از اسپانیا و فرانسه را از مسلمانان گرفتند و سپس برای اشغال بیت‌المقدس جنگ صلیبی راه‌انداختند که بیش از یک میلیون نفر در این جنگ لشکرکشی کردند. آن روز با سلاح‌های ابتدایی زنان و کودکان و ختی نوزادان در شکم مادر را قتل عام کردند.

سلیمانی با بیان اینکه ۲۷۰ سال جنگ‌های صلیبی به طول کشید تا به قلب جهان اسلام بیایند و آن را نابود کنند اما موفق نشدند، گفت: بعد از این شکست به انتظار نشستند تا در فرصتی اقدام کنند. بعد از فروپاشی دولت عثمانی، سرزمین‌های آن میان فرانسه و انگلیس در قرارداد سایسپیکو تقسیم شدند. فلسطین آن زمان تخت قیومیت انگلیس رفت. ساموئل هرتزر یهودی آن زمان فرماندار فلسطین شد.

یهود در نهایت با مذاکره و قراداد بیت المقدس را اشغال کرد

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: آنها که نتوانستند ۲۷۰ سال با جنگ، فلسطین را اشغال کنند، با مذاکره و قراداد، آن را اشغال کنند. بریتانیای کبیر، آن روز امپراتور جهان بود که بعدها اعلام کرد که اینجا محل تشکیل یک دولت یهودی است.

وی با بیان اینکه این‌ها سازمان‌های بین‌المللی برای تحقق این اهداف و تضعیف جهان اسلام ایجاد کردند گفت: در این سال‌ها حمایت انگلیس برای تحقق سلطه این رژیم صهیونسیتی را مشاهده کنید. سازمان ملل تشکیل این دولت یهود را به رسمیت شناخته است اما براساس چه قوانینی این اتفاق افتاده است؟ تنها به خواست انگلیس و آمریکا و یهودیت بوده است.

اسلام با انقلاب اسلامی احیا شد

سلیمانی با بیان اینکه غرب هرگاه از راه نظامی نتواند بر مسلمانان چیره شود از راه نفوذ و مذاکره اقدام می‌کند که تجربه فلسطین نمونه بارز آن است، گفت: هیچ‌گاه قدرت‌های دارای حق وتو مانند آمریکا اجازه نداده است مه یک قطعنامه علیه صهیونیست‌ها مصوب شود و هیچگاه از مسلمانان دفاع نکرده است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اسلام در دوره انقلاب اسلامی تولد مجددی پیدا کرد و احیا شد. گفتمان انقلاب اسلامی در حال انتشار است و امروز اسلام در غرب درحال انتشار است.‌ گفتمان تمدن غرب هم درحال میرایی است و گفتمان جذابی نیستند. انقلاب اسلامی باعث شد تا هم موضوع فلسطین احیا شود و موجب آغاز انتفاضه شد.

عملیات طوفان الاقصی چه بر سر اسرائیل آورد؟

وی گفت: آن رژیم کودک کش بقای خود را در چهار مولفه می‌دید. اول حمایت غرب، دوم ارتش، سوم قدرت اطلاعاتی و چهارم قدرت ارعاب آنها که همیشه مسلمانان را قتل عام می‌کردند. در جنگ ۳۳ روزه حزب الله آن‌ها را شکست داد و در نهایت عملیات طوفان الاقصی تمام این مولفه‌ها را شکست داد. یک اتفاق بزرگ، استثنایی و خارق العاده نصیب جهان اسلام شد.

سلیمانی گفت: امام خمینی روزی فرمود که اگر هر مسلمان یک سطل آب بریزد این رژیم را آب می‌برد. رهبر انقلاب فرمود که رژیم صهیونسیتی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید و امسال فرمود این‌ها خودشان هم تعجیل برای نابودی دارند. این اتفاقات امروز فلسطین تحقق این بیانات است. همین اتفاقات موجب شد که آمریکا به اسرائیل بیاید تا شرایط را مدیریت کند زیرا آنها نمی‌خواهند که در اسلام یک قدرت شکل بگیرد.

عامل اصلی جنایات غزه آمریکاست، این را تبیین کنید

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در زمانی که بریتانیا امپراتور جهان بود و عامل اصلی این جنایت ۱۹۱۷ تا ۱۹۴۸ آن‌ها بودند و از سال ۱۹۴۸ تا امروز برعهده آمریکاست که باید این را تبیین کرد. بشریت نباید جنایت‌های آمریکا در کشورهای مختلف را فراموش کنند. ما نباید کودتای ۲۸ مرداد، حمایت از صدام در جنگ ۸ ساله، تحریم‌های سنگین که حتی دارو را از ما گرفت، بلوکه کردن پول‌های ایران و ختی دادن آن به یهودیان و ... نباید فراموش کرد.

وی گفت: یهودیان در آمریکا بخش عمده سیاستمداران را شامل می‌شود تا جایی که رییس‌جمهور این کشور در سرزمین اشغالی گفت من به عنوان یک یهودی اینجا حضور پیدا کردم.

سلیمانی با اشاره به اینکه جهادتبیین مورد انتظار در این شرایط بسیار مهم است، گفت: مداحان ظرفیت‌ها و اثرگذاری بسیاری در میان مردم دارند و باید از مناسبت‌های موجود برای تبیین و روشنگری استفاده کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: این تفکر موجود در جریان مقاومت نشأت گرفته از تفکر بسیج است. امروز مردم غزه عاشورایی ایستادگی و عنل می‌کنند. فرهنگ عاشورا میان ملت‌های مسلمان مورد توجه و پذیرش است. این فرهنگ تنها متعلق به اسلام نیست و در یمن، عراق، لبنان و ... از این فرهنگ درس گرفتند. ما در دوران دفاع مقدس به همین فرهنگ عمل کردیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها