کد خبر: ۵۳۱۴۶۶
زمان انتشار: ۱۰:۵۳     ۲۲ آبان ۱۴۰۲
مدیرعامل انتشارات کتابک با بیان اینکه ۴۲ عنوان کتاب چاپ اول با موضوع کودک و نوجوان، دفاع مقدس و مفاخر ایران در دهمین سال فعالیت این انتشارات رونمایی می‌شود، گفت: همچنین ۱۴۰۲ جلد کتاب نیز به کتابخانه‌های مناطق محروم اهدا خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری 598، محمد حسین قاسمی صبح امروز در نشست خبری دهمین سال تأسیس «انتشارات کتابک» که در مجموعه فرهنگی «دنیای کتاب» قم برگزار شد، اظهار کرد: انتشارات کتابک در سال ۱۳۹۲ با هدف آگاهی‌بخشی و ترویج مبانی دینی، انقلابی و آموزشی در حوزه کودک و نوجوان در شهر قم آغاز به کار کرد.


وی تصریح کرد: تاکنون ۲۵۴ عنوان کتاب در شمارگان ۳ میلیون و ۴۸۵ هزار جلد از انتشارات کتابک منتشر شده است.


قاسمی به پرفروش‌ترین آثار انتشارات کتابک اشاره کرد و گفت: «شناسنامه شهید سلیمانی» با ۳۹۵ هزار جلد پرفروش‌ترین کتاب این انتشارات بوده و مجموعه کتاب‌های «عمو قاسم» با ۲۴۲ هزار جلد، «داداش ابراهیم» با ۱۵۰ هزار جلد، «آموزش نماز» با ۱۵۰ هزار جلد و «شناسنامه تکلیف» با ۱۲۰ هزار جلد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.


مدیرعامل انتشارات کتابک به هفت دوره حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اشاره کرد و گفت: این انتشارات در سال ۱۳۹۵ به عنوان ناشر برگزیده بیست‌ونهمین نمایشگاه کتاب تهران معرفی شد و در سال ۱۳۹۷ نیز به عنوان ناشر برگزیده سال مورد تجلیل قرار گرفت.


قاسمی اضافه کرد: کتاب‌های انتشارات کتابک در جشنواره‌های داخلی مورد توجه بوده و در شانزدهمین جشنواره کتاب رشد و ششمین جشنواره جایزه فیروزه برگزیده شده‌اند.


وی با بیان اینکه استان قم در سه حوزه کتاب دین، دفاع مقدس و کودک و نوجوان در کشور شاخص است، گفت: قم علاوه بر اینکه در حوزه کتاب دین سرآمد است، در حوزه کتاب کودک و نوجوان نیز به طور چشمگیری پیشرفت داشته و هم‌گام با پایتخت فعالیت کرده و آثار ناشران قمی به چند زبان دنیا منتشر شده است.


مدیرعامل انتشارات کتابک تصریح کرد: خوشبختانه کتاب‌های کودک و نوجوان مورد استقبال اقشار مختلف جامعه قرار دارد و ما ناشران نیز تلاش می‌کنیم با تولید آثار متنوع و متفاوت، نیاز مخاطب را برآورده کنیم.


قاسمی همچنین از برگزاری آیین شکرگزاری و جشن ۱۰ سالگی انتشارات کتابک همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب(س) و هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد و گفت: این مراسم روز یکشنبه ۲۸ آبان با حضور مسئولان، نویسندگان، تصویرگران و کودکان در تالار فرهنگ و هنر شهر قم برگزار می‌شود.


وی تصریح کرد: در جشن ده سالگی انتشارات کتابک از ۴۲ عنوان کتاب چاپ اول با موضوع کودک و نوجوان، دفاع مقدس و مفاخر ایران رونمایی می‌شود و ۱۴۰۲ جلد کتاب نیز به کتابخانه‌های مناطق محروم کشور اهدا خواهد شد.


*انتشار ۳۰ عنوان کتاب کودک به زبان‌های بین‌المللی
همچنین سعید قاسمی مدیر مسئول انتشارات کتابک نیز در بخش دیگری از این نشست به انتشار ۳۰ عنوان کتاب به زبان‌های عربی، ترکی آذربایجانی، اسپانیولی، فرانسوی، انگلیسی و پرتقالی اشاره کرد و گفت: کتاب «عمو قاسم» شامل بیست داستان کوتاه و آموزنده از زندگی و شخصیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به زبان اسپانیولی و پرتقالی ترجمه و در کشورهای کلمبیا، اکوادور، ونزوئلا و برزیل منتشر شده است.


وی همچنین معرفی شهدای انقلاب اسلامی به کودکان و نوجوانان را یکی از اولویت‌های انتشارات کتابک عنوان کرد و گفت: تاکنون هشت جلد کتاب با موضوع شهدا در قالب مجموعه «قهرمان من» منتشر شده و با فروش ۵۰۰ هزار جلدی مورد استقبال کودکان و نوجوانان قرار گرفته است.


وی افزود: «علی لندی» با موضوع علی لندی شهید دهه هشتادی، «عمو قاسم» با موضوع شهید سلیمانی، «داداش ابراهیم» با موضوع شهید ابراهیم هادی، «آقا معلم» با موضوع زندگی شهید مرتضی مطهری، «آقا محسن» با موضوع شهید محسن حججی، «زینب خانم» با موضوع شهیده زینب کمایی، «حاج همت» با موضوع شهید ابراهیم همت و «آرمان عزیز» با موضوع شهید آرمان علی‌وردی در قالب مجموعه کتاب‌های «قهرمان من» منتشر شده است و به زودی دو عنوان کتاب «آقا مهدی» و «خانم امدادگر» با موضوع زندگی شهید زین‌الدین و شهیده مریم فرهانیان نیز منتشر خواهد شد.


مدیر مسئول انتشارات کتابک در خصوص راه‌اندازی جایزه ملی «کتاب کودک» توسط خانه کتاب، گفت: برگزاری این جشنواره‌ها در تقویت انگیزه نویسندگان و تصویرگران و ارتقای کیفی آثار کودک و نوجوان مؤثر است.


قاسمی همچنین یکی از مشکلات ناشران را عدم توزیع مناسب کتاب‌های خوب عنوان کرد و گفت: متأسفانه کتاب‌های ضعیف در کشور از پخش خوبی برخوردار است و کتاب‌های ارزشمند به خوبی توزیع نمی‌شود و همین باعث می‌شود که مخاطب تصور کند آثار خوبی در حوزه کودک و نوجوان نداریم در حالی که بخشی از این مسئله به پخش‌کنندگان و کتابفروشی‌ها باز‌می‌گردد که کمتر به محتوا اهمیت می‌دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها