کد خبر: ۵۳۱۸۰۷
زمان انتشار: ۰۹:۲۸     ۰۱ آذر ۱۴۰۲
یادداشت |
حجت کهیاری
حجاب استایلیست

پایگاه خبری 598: حجاب به معنای حجب و حیا و استایلیست عموما به افرادی تلقی می شود که ظاهر خود را به نمایش عموم می گذارند که یک الگو برداری از آنان صورت گیرد.

حجاب استایلیست در واقع می خواهد دو بخش مختلف جامع را تلفیق کند تا یک مورد افتضاح را از آن خارج کند، در واقع هم شخصیت آن خانم چادری را زیر سوال می برد هم شخصیت آن دختری که بی حجاب یا کم حجاب است را زیر سوال می برد.

شخص هم حجاب استایلیست و هم میکاپ آرتیست است، به این معنا که همان کارهایی که مثلا یک دختر کم حجاب انجام می دهد را جلو دوربین انجام می دهد فقط با این تفاوت که گردی صورت معلوم است.

در ابتدا هدف حجاب‌استایل‌ها این بود که با استفاده از عناصر جذاب در پوشش حجاب دیگران را به حجاب دعوت کنند، اما به مرور زمان با ایجاد به ظاهر مد اسلامی و تغییر ذائقه جامعه مذهبی مروج ترویج سبکی از حجاب شدند که از اساس فلسفه حجاب را زیر سؤال برده است.

این پدیده ناهنجار فرهنگی نیز چند صباحی است که در فضای مجازی به خصوص در اینستاگرام از سوی بلاگرها و حجاب استایل‌ها در ایران اسلامی پیگیری می‌شود.

نکته حائز اهمیت اینکه اکثر این بلاگرها خودشان اصلاً اعتقادی به حجاب ندارند و با سوء استفاده از باورهای مذهبی جامعه تنها و تنها به درآمدزایی فکر می‌کنند، به عبارتی ساده‌تر نانشان را با بی‌اثر کردن حجاب در جامعه در می‌آورند.

حجاب استایل باوجوداینکه اعضایی از بدن یک زن مسلمان را که باید پوشیده باشد را می‌پوشاند اما سازگاری چندانی باروح حجاب اسلامی ندارد، زیرا حجاب به‌عنوان یک مانع از دیده‌شدن عمل می‌کند، این در حالی است که حجاب استایل ابزاری است که باعث دیده‌شدن می‌شود که با یکدیگر در تضاد هستند.

بر اساس بیانات بزرگان و فتاوای مراجع حجاب مانعی است که زن مقابل نامحرم دیده نشود و خودنمایی زن در برابر نامحرم را حرام می‌دانند؛ اما سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا صحیح و منطقی می‌باشد که حجابی که هدف آن جلوگیری از جلب‌توجه و خودنمایی زنان در جامعه است خود موجب جلب‌توجه شود. آیا این فرایند تبلیغ حجاب است یا تحریف آن؟ باتوجه‌به اینکه بر اساس دین اسلام جلب‌توجه لباس زنان حرام و ممنوع است، بنابراین حجاب استایل که بر چشم‌نواز بودن برای مخاطب تأکید دارد نوعی بدحجابی محسوب می‌شود.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها