کد خبر: ۵۳۱۸۸۰
زمان انتشار: ۱۱:۰۸     ۰۴ آذر ۱۴۰۲

پایگاه خبری 598: سرعت اتفاقات و تحولات آنقدر بالاست که فرصت نمی شود درباره همه چیز نوشت و تحلیل کرد. اجمالا در مورد موضوع تبادل اسرا میان مقاومت و رژیم چند نکته را ذکر می کنم:

1- روند تبادل اسرا باخت بزرگ دیگری برای صهیونیست ها بود زیرا در این فرایند مقاومت مسأله زندانیان خردسال فلسطینی را برای دنیا برجسته کرد و رژیم را به عنوان تنها حکومتی که بچه ها را زندانی می کند، معرفی کرد.

2- تقریبا اغلب شروط تبادل را مقاومت به رژیم تحمیل کرد و روند تبادل عملا آنگونه که مقاومت اراده می کرد پیش رفت.
3- تبادل برای مقاومت همراه با احساس پیروزی در افکار عمومی حامیان تصویر سازی شد اما در جامعه رژیم، تصویری از یک شکست حیثیتی شکل گرفت.

4- آزادی کارگران تایلندی به لحاظ روانی در افکار عمومی دنیا فضای مثبتی برای مقاومت ایجاد خواهد کرد حال آنکه برای نیروی کار خارجی رژیم، تصویری از منطقه پرخطر برای کار شکل گرفت.

5- اسرای آزاد شده همگی از منطقه کرانه باختری بودند و این امر همبستگی کرانه با غزه را تشدید خواهد کرد.

6- بازگشت بخشی از ساکنان مناطق شمالی به محله های خود (هرچند عمده منازل این مناطق ویران شده) در آینده کار را برای مقاومت تسهیل و برای رژیم سخت خواهد کرد و سناریوی تخلیه جمعیتی شمال را با شکست مواجه خواهد ساخت.

7- این امر که رژیم علی رغم حضور ارتش در بخشی از غزه و همکاری اطلاعاتی آمریکا تا لحظه آخر نتوانست کوچکترین سرنخی را از اسرا بدست آورد یک شکست اطلاعاتی حیثیتی را برای سران صهیون به همراه آورد و اقتدار اطلاعاتی مقاومت را به رخ جهانیان کشید.

7- همانگونه که قبلا نوشتم، مسأله اسرا بزودی تبدیل به یک پیروزی تاریخی برای مقاومت خواهد شد و همزمان با شکست حیثیتی برای رژیم، تبعات اجتماعی گسترده ای به همراه داشته و هرچه بیشتر موجبات نزاع داخلی و تشدید گسل های سیاسی اجتماعی را فراهم خواهد ساخت.

به واسطه جهاد و روحیه شهادت پذیری اهل غزه، پیروزی های بیشتری در راه است فقط اندکی صبر می خواهد و کمی هم توسل...

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها