کد خبر: ۵۳۲۳۱۱
زمان انتشار: ۰۹:۱۷     ۱۸ آذر ۱۴۰۲
حامیان روحانی در حالی پرونده تخلفات چای دبش را دستمایه عقده‌گشایی قرار داده‌اند، که 1250 پرونده تخلف و فساد ارزی در دولت وی به ثبت رسید است.
به گزارش پایگاه خبری 598، رجانیوز با انتشار این تحلیل و با اشاره به تحلیل منتشر شده به نام حامیان روحانی در رسانه‌ها نوشت: رئیس دولت سابق پرونده تخلف اقتصادی «چای دبش» را دستاویز حمله به دولت سیزدهم و سفیدسازی خود قرار داده است! منشا این ابرتخلف اقتصادی بزرگ به سال ۹۸ و ماجرای «دلار جهانگیری» بازمی‌گردد. تخصیص ارز به این شرکت طی سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ هم ادامه پیدا می‌کند. همچنین از شهریور ماه ۱۴۰۰ که دولت عوض می‌شود حدود یک سال در زمان وزارت ساداتی‌نژاد این وضعیت ادامه داشته است تا اینکه طبق گزارشی که به دولت می‌رسد، جلوی این فرآیند گرفته شده و وزیر جهاد کشاورزی برکنار می‌شود‌. در ادامه وزارت اطلاعات به این پرونده ورود کرده و با تکمیل آن، پرونده را به قوه‌قضائیه جهت برخورد و محاکمه متهمان می‌فرستد.
 
سیاست اقتصادی معروف به ارز جهانگیری که رسانه‌های اصلاح‌طلب در ستایش آن سرمقاله‌ها و یادداشت‌ها می‌نوشتند، بستری را به‌وجود آورد تا بسیاری از شرکت‌ها و مؤسسات با سوءاستفاده از آن پول‌های کلان به جیب بزنند.
 
در نتیجه این سیاست اقتصادی، که به جرأت می‌توان آن را ویرانگرترین و خانمان‌سوزترین سیاست اقتصادی دولت روحانی دانست، ۱۲۵۰ پرونده تخلف اقتصادی و ارزی شکل گرفت. آش این سیاست ویرانگر آن‌قدر شور شده بود که نوبخت، سخنگوی دولت روحانی،‌ در فروردین ماه ۹۸ گفته بود: باید قبول کنیم که شیوه کنونی پرداخت ارز درست نیست و این منافع به دست مردم نمی‌رسد!
 
بنظر می‌رسد حسن روحانی به‌جای فرافکنی و فرار رو به جلو باید پاسخ بدهد که ۱۸ میلیارد دلار «ارز جهانگیری» که به گفته‌ نوبخت معلوم نیست به دست چه کسی رسید، کجاست؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها