کد خبر: ۵۳۲۴۳۷
زمان انتشار: ۱۱:۴۸     ۲۱ آذر ۱۴۰۲
جریمه عابران متخلف در معابر عمومی یکی از محورهای لایحه اصلاح قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی است که در صورت تصویب نهایی و تبدیل شدن به قانون این اجازه را به پلیس راهور می‌دهد تا این گروه از شهروندان متخلف را به دلیل رعایت نکردن قانون راهنمایی و رانندگی جریمه کنند.

به گزارش پایگاه خبری 598، ایرنا نوشت جریمه عابران متخلف از حدود سه سال پیش از سوی پلیس مطرح شده زیرا پلیس راهنمایی و رانندگی معتقد است بسیاری تخلفات رانندگان به دلیل رعایت نکردن مقررات آمد و شد از سوی عابران پیاده است و چون قانون درباره این نوع تخلفات سکوت کرده، باید راه قانونی برای آن یافت.

در این ارتباط سردار سیدکمال هادیانفر سه سال پیش از آمادگی پلیس راهور برای راه‌اندازی طرح مربوط به شناسایی و جریمه عابرین پیاده خبر داده و گفته بود که می توان این طرح را ابتدا به صورت آزمایشی در تهران اجرایی کرد.

به اعتقاد پلیس، با این طرح که از طریق شناسایی و تطبیق چهره عابرین پیاده با سامانه‌های اطلاعاتی پلیس انجام می شود، می توان به انضباط ترافیکی کمک کرد.

در لایحه جدید اصلاح قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی که به تازگی برای طی مراحل قانونی به مجلس ارسال شده است، متنی برای جریمه عابران متخلف پیش بینی شده است که در صورت تصویب نهایی در مجلس و تایید شورای نگهبان تبدیل به قانون می شود.

البته باید گفت که سهم تقصیر عابران پیاده در تصادفات قابل چشم‌پوشی نیست به طوری که بر اساس اعلام پلیس راهور تهران بزرگ 45 درصد از متوفیان عابر پیاده در شهر تهران مقصر شناخته شده اند؛ این آمار نشان می دهد که این افراد نه تنها مقصر هستند بلکه سهم بالایی هم در وقوع تصادفات دارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها