کد خبر: ۵۳۲۴۷۱
زمان انتشار: ۱۴:۵۱     ۲۱ آذر ۱۴۰۲
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: واردات خودرو با قطعیت امسال و سال بعد انجام می‌شود و خللی در برنامه‌های دولت پیش نخواهد آمد.

به گزارش پایگاه خبری 598، مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت ایران امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد اینکه رئیس سازمان برنامه و بودجه واردات خودرو را به صلاح کشور ندانسته است، آیا رویه دولت تغییر کرده است؟ گفت: نظر دولت انجام واردات خودرو هم امسال و سال آینده است و رویه دولت تغییر نکرده است.

وی افزود: بحث آقای منظور این بود که با توجه به برنامه‌ای که برای واردات در بودجه در نظر گرفته شده وقتی نتوان طبق پیش بینی‌ها واردات را انجام داد دچار ناترازی می‌شویم. تاکید آقای منظور بر این موضوع بود.

ضیغمی اضافه کرد: واردات خودرو با قطعیت امسال و سال بعد انجام می‌شود و خللی در برنامه‌های دولت پیش نخواهد آمد.

معاون وزیر صمت در پاسخ به سوال دیگر مهر در مورد اینکه آیا برای واردات خودرو مشکل ارزی داریم، گفت: مشکل ارزی به معنای عام نداریم. با بانک مرکزی در مورد تخصیص ارز جلسات نزدیکی را برگزار کردیم تا روند تخصیص ارز را تسریع کنیم.

وی افزود: طی ۲ هفته گذشته ۱۱۰ میلیون دلار برای واردات خودرو به کشورها ارز تخصیص دادیم ولی اعلام کردیم که یک فرصت طلایی برای واردات خودرو داریم که در ماه آتی است که بتوانیم عدد قابل توجهی ارز تخصیص دهیم که با بانک مرکزی به جمع بندی رسیدیم.

ضیغمی در پاسخ به سوال دیگر مهر در مورد اینکه قرار بود تحویل خودرو به ۳۰ هزار متقاضی که اسفند پارسال ثبت نام کرده بودند تا آخر آذر تعیین تکلیف شود، گفت: تأخیر دو تا سه هفته‌ای خواهیم داشت ولی تعیین تکلیف را انجام خواهیم داد.

منبع: مهر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها