کد خبر: ۵۳۲۵۰۹
زمان انتشار: ۰۸:۵۵     ۲۳ آذر ۱۴۰۲
وزارت دفاع تایوان روز چهارشنبه مدعی رهگیری 7 فروند هواپیما و 7 فروند کشتی جنگی ارتش چین اطراف این جزیره شد.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع تایوان روز چهارشنبه اعلام کرد که  ۷ فروند هواپیمای نظامی و ۷ کشتی جنگی نیروی دریایی چین را اطراف تایوان ردیابی کرده است.

به گزارش وبگاه «تایوان نیوز»، وزارت دفاع تایوان در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۷ هواپیمای نظامی ارتش چین وارد جنوب غربی منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان شدند. در این بیانیه تاکید شده که این هواپیماها از خط میانه تنگه تایوان عبور نکردند.

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعا‌های جدایی‌طلبانه دارد، ادعا‌هایی که کشور‌های جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند. 

این وزارتخانه مدعی شد که هواپیماها و کشتی‌های دریایی را برای رهگیری این هواپیما به ماموریت اعزام کرد و سامانه‌های پدافند  هوایی برای نظارت بر فعالیت هواپیماهای چین به حالت آماده باش درآمدند.

چین در ماه جاری ۱۱۶ هواپیمای نظامی و ۸۴ کشتی نیروی دریایی به اطراف تایوان فرستاده است.

وزارت دفاع جزیره تایوان چندی قبل از برگزاری رزمایشی با نظارت ژنرال‌های آمریکا با هدف شبیه سازی حملات احتمالی ارتش چین به این جزیره خبر داد. ارتش تایوان در این رزمایش شبیه سازی حمله نیروهای دشمن فرضی را به طورهمزمان در سه ساحل برگزار کرد.

چین بارها به مسئولان تایوان و حامیان غربی این جزیره هشدار داده و گفته است که با تمام ابزارها از جمله گزینه نظامی مانع جدایی تایوان از چین خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها