کد خبر: ۵۳۲۸۸۲
زمان انتشار: ۱۱:۵۳     ۰۷ دی ۱۴۰۲
ژاپن به دنبال وضع مقرراتی است که اپل را ملزم می‌کند اجازه بارگذاری جانبی در آی‌او‌اس را بدهد، در این‌صورت کاربران می‌توانند از هرجایی در این سیستم عامل برنامه نصب کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری 598؛ به نقل از ناین‌توفایومک، با تصویب قانون ضد انحصار بازارهای دیجیتال در اتحادیه اروپا، اپل تا مارس 2024 (اسفند-فروردین)فرصت دارد تا به کاربران در اروپا اجازه دهد برنامه های آی‌او‌اس را خارج از اپ استور نصب کنند. اگرچه اپل هنوز هیچ کلمه ای در مورد نحوه انجام این کار نگفته است، اما تنظیم کننده ها در سراسر جهان نیز در حال بررسی درخواست های مشابه برای این شرکت هستند و ژاپن کشور بعدی است که این کار را انجام خواهد داد.

طبق گزارشی در روزنامه نیکی آسیا، تنظیم‌کننده ژاپنی در حال آماده‌سازی قوانین ضدانحصار است که شرکت‌های فناوری بزرگ مانند اپل و گوگل را ملزم می‌کند تا به فروشگاه‌های اپلیکیشن شخص ثالث و همچنین روش‌های پرداخت جایگزین برای هر اپلیکیشن اجازه اجرا دهند. به عبارت دیگر، مجبور کردن اپل به اجازه ساید لود در آی او اس. اندروید به شما اجازه می‌دهد تا برنامه‌ها را از هر جایی نصب کنید به این حالت ساید لود کردن و یا بارگذاری جانبی می‌گویند.

انتظار می‌رود این قانون سال آینده به پارلمان ارسال شود و بر 4 حوزه تمرکز دارد: فروشگاه‌های اپلیکیشن و پرداخت، جستجو، مرورگرها و سیستم‌های عامل. در صورت تایید، کمیسیون تجارت عادلانه ژاپن می تواند شرکت هایی را که قوانین جدید را نقض می کنند، جریمه کند. انتظار می رود جزئیات بیشتر این موضوع تا بهار 2024 فاش شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها