کد خبر: ۵۳۳۱۴۳
زمان انتشار: ۰۸:۵۶     ۱۴ دی ۱۴۰۲
کشورهای جهان در واکنش به انفجارهای تروریستی کرمان با صدور پیامی، این واقعه را به دولت و مردم ایران تسلیت گفته و محکوم کردند.

به گزارش پایگاه خبری 598،  دو انفجار تروریستی بعدازظهر امروز (۱۳ دی) در مجاورت بارگاه شهید سردار قاسم سلیمانی تا این لحظه ۱۰۳ شهید و ۲۱۱ مجروح در پی داشته که واکنش کشورها و گروههای مختلف را در پی داشته است.

انصارالله یمن

در این راستا دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، با صدور بیانیه‌ای در واکنش به انفجارهای تروریستی کرمان، ضمن محکومیت شدید آن، گفت که این گونه اقدامات در راستای مقابله با نقش‌آفرینی ایران در مواجهه با استکبار است.

به نوشته وبگاه المسیره، در این بیانیه آمده است: «ما مطمئنیم که جمهوری اسلامی قوی‌تر از تمامی توطئه‌ها است و تمامی تلاش‌های آمریکا و اسرائیل برای بی ثباتی و ناامن‌سازی این کشور ان‌ شاء‌الله با شکست مواجه خواهد شد».

سید حسن نصرالله

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در چهارمین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه و شهید ابومهدی المهندس نایب رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق سخنرانی کرد و به خانواده‌های افرادی که امروز در نزدیکی آرامگاه شهید سلیمانی در کرمان به شهادت رسیدند، تسلیت گفت و بیان کرد که آن‌ها در همان راهی به شهادت رسیدند که سردار سلیمانی آن را طی می‌کرد.

واکنش جهانی به انفجارهای تروریستی کرمان

ولادیمیر پوتین

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه شامگاه امروز (چهارشنبه) در پیامی به مقام معظم رهبری و ابراهیم رئیسی انفجار تروریستی امروز کرمان را تسلیت گفت و آن را «تکان دهنده»، «ظالمانه» و «بی پروا» توصیف کرد.

رئیس‌جمهور روسیه همچنین گفت که مسکو تروریسم را در همه اشکال خود محکوم می‌کند و متعهد به مبارزه بی امان با شرارت است.

جنبش مجاهدین فلسطین

جنبش مجاهدین فلسطین، عصر امروز در بیانیه‌ای حادثه تروریستی در شهر کرمان را محکوم کرد.

این جنبش فلسطینی انفجار تروریستی در اطراف آرامگاه شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه را اقدامی شرورانه خواند و آن را به مردم، رهبری و دولت ایران تسلیت گفت و با آن‌ها ابراز همدردی کرد.

در پایان این بیانیه تاکید شده است که رد پای دشمن صهیونیستی که مورد حمایت سردمدار شرارت آمریکا است، در این جنایت دیده می‌شود.

رجب طیب اردوغان

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز، شامگاه امروز، در پیامی که در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس آن را منتشر کرد، شهادت شهروندان ایرانی در حادثه تروریستی کرمان را تسلیت گفت.

رئیس جمهور ترکیه نوشت: «درباره حملات تروریستی نفرت‌انگیزی که در استان کرمان ایران رخ داد، عمیقا اندوهگین هستیم. خداوند کسانی را که در این حملات جان خود را از دست دادند رحمت کند و برای مجروحان شفای عاجل مسألت دارم».

رجب طیب اردوغان در ادامه این پیام اضافه کرد: «به مردم دوست و برادر ایران تسلیت می‌گویم».

واکنش جهانی به انفجارهای تروریستی کرمان

 

جهاد اسلامی فلسطین

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز با صدور بیانیه‌ای گفت: «انفجار بزدلانه در شهر کرمان ایران و هدف قرار دادن گروهی از شهروندان ایرانی در اطراف آرامگاه فرمانده شهید حاج قاسم سلیمانی رحمه الله را محکوم می‌کنیم».

این گروه مقاومت فلسطین اضافه کرد: «بدین وسیله ما به ملت عزیز ایران و رهبری این کشور تسلیت عرض می‌کنیم و از خداوند متعال برای شهدا رحمت و برای مجروحان شفای عاجل مسألت داریم.

جهاد اسلامی تاکید کرد: «چنین تجاوز شرورانه‌ای در حق مردم بی‌گناه انسجام ملل امت اسلامی و تمسک آن‌ها به مقاومت را که شهید سلیمانی همواره یکی از سمبل‌های آن باقی خواهد ماند، بیشتر خواهد کرد».

دولت عراق

«باسم العوادی» سخنگوی دولت عراق نیز در یک بیانیه مطبوعاتی انفجارهای تروریستی کرمان را به شدت محکوم کرد و آن را «جنایتکارانه» و «بزدلانه» خواند.

دولت عراق در این بیانیه همچنین با دولت و مردم ایران ابراز همبستگی کرد و گفت: «عراق آمادگی خود را برای ارائه هرنوع کمکی که بتواند از شدت آلام این اقدام جنایت آمیز و بزدلانه بکاهد، اعلام می‌کند».

اتحادیه اروپا

سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اتحادیه اروپا با شدیدترین لحن بمب‌گذاری امروز در شهر کرمان در ایران را محکوم و همبستگی خود را با مردم ایران ابراز می‌کند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «این اقدام تروریستی باعث مرگ و زخمی شدن شوک‌آور غیرنظامیان شده است. دل‌های ما اکنون با قربانیان و خانواده‌های آنها است. مرتکبان بایستی پاسخگو شوند».

آیت‌الله سیستانی

آیت الله العظمی سیستانی مرجع شیعیان عراق نیز در بیانیه‌ای گفت که حادثه تروریستی امروز در استان کرمان که صدها انسان بی گناه را به خاک و خون کشید موجب تأسف و تأثر فراوان گردید.

در ادامه این بیانیه آمده است: این مصیبت جانکاه را به خانواده های داغ دار وعموم مردم شریف ایران تسلیت عرض می نماییم. و از خداوند متعال برای شهدای گرامی رحمت و رضوان الهی و برای مجروحان شفای عاجل مسألت داریم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها