کد خبر: ۵۳۳۱۵۰
زمان انتشار: ۰۹:۱۸     ۱۴ دی ۱۴۰۲
برخی از صفحات مجازی به نام «تست خیانت» چندین هزار دنبال‌کننده دارد و متقاضیان آن زوج‌هایی هستند که از صداقت عاطفی همسر یا شریک آینده زندگی‌شان اطمینان ندارند.

به گزارش پایگاه خبری 598،  «با دست خودم پای یه زن دیگه رو به زندگیم باز کردم. فکر نمی‌کردم نامزدم درخواست اون دختر رو قبول کنه. از آن بدتر بدون اجازه صدای نامزدم رو در فضای مجازی پخش کردند.» این صحبت‌های الهه یکی از مشتری‌های پیج تست خیانت است.

این روزها صفحات مجازی با عنوان تست خیانت با وجود غیرقانونی بودن در حال فعالیت است. زن یا مرد برای سنجش میزان تعهد شریک زندگی یا نامزدشان، به گردانندگان پیج «پول» می‌دهند تا یک نفر را «اجیر» کرده تا آن فرد را با شگردهای مختلف «به آغاز رابطه عاطفی دعوت کنند».

ابتدا بر اساس اطلاعات متقاضی ۳ روز در قالب مسائل کاری با فرد مورد نظر ارتباط گرفته می‌شود. در سه روز بعدی «درخواست دوستی» مطرح و همه این رفت و برگشت‌ها برای مشتری ارسال می‌شود. اعضای گروه‌های مجازی تست خیانت در بعضی از ماموریت‌ها از «دوربین مخفی» هم استفاده می‌کنند.

سال گذشته پس از انتشار گزارشات گروه سوت‌زنی خبرگزاری فارس مبنی بر وجود گروه‌های مجازی تست خیانت و مداخله پلیس فتا، برخی از این پیج‌ها فعالیت غیرقانونی خود را متوقف کردند اما بررسی‌ها نشان می‌دهد گروه‌های تست خیانت همچنان به طور پراکنده در حال فعالیت هستند.

 دستمزد ماموریت دست اندرکاران گروه‌های تست خیانت بسته به ارتباط مجازی یا حضوری از ۵۰۰ هزار تومان تا ۳میلیون تومان متغیر است و محتوای این پیام‌ها در فضای مجازی به عنوان تبلیغات کار منتشر می‌شود. البته این گروه‌ها از بازدید بالای ویدیوهای تست خیانت که برخی از آنها بدون اجازه در اینستاگرام و یوتیوب منتشر می‌شود درآمد بالایی کسب می‌کنند.

روانشناسان معتقدند اعتماد و وفاداری مهم‌ترین اصل در حفظ بنیان خانواده است و کم نیستند خانواده‌هایی که به دلیل خیانت کارشان به طلاق کشیده می‌شود. حتی زوج درمانگران هم خیانت را یکی از دشوارترین مشکلات برای درمان می‌دانند و معتقد هستند بعد از سوءاستفاده جنسی، بی‌وفایی از مشکلاتی است که بیشترین آسیب را به کارکرد رابطه می‌زند.

مشاور خانواده معصومه تیموری به دغدغه بسیاری از زوجینی که به تست خیانت روی می‌آورند اشاره می‌کند و می‌گوید که زوجین می‌خواهند بفهمند طرف مقابل صداقت عاطفی دارد یا خیر! چون برقراری ارتباط فرا زناشویی در هر سطحی و شکلی اشتباه است.

 اما زوج درمانگر محمد مسلمی فر می‌گوید که ما معصوم نیستیم. در درون همه ما زمینه خطا و بدعهدی وجود دارد و  تست خیانت آدم‌ها را تشویق می‌کند که ظرفیت‌های سیاه و غلط خود را ارائه بدهند.

روانشناس حامد برآبادی به زوج‌هایی که به هر دلیلی به همسرشان شک دارند و افکار وسواس گونه سراغشان آمده پیشنهاد می‌کند که قبل از هر اقدام و ایجاد تنشی در زندگی مشترک برای بررسی رابطه و شناسایی ضعف‌های رابطه، به مشاور مراجعه کنند. در محیط خانه فضای آرام و امنی را برای گفت‌وگو در مورد انتظارات، تعارضات و خواسته‌ها فراهم کنند. او می‌گوید که تقویت مهارت‌های ارتباطی از جمله مهارت گوش دادن، همدلی کردن و کنترل خشم از راه‌های پیشگیری از خیانت در زندگی مشترک است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها