کد خبر: ۵۳۳۲۸۸
زمان انتشار: ۱۵:۰۳     ۱۸ دی ۱۴۰۲
انجمن تولیدکنندگان فولاد با انتشار پوستر «پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران» اعلام کرد این رویداد ویژه طی سه روز از ۱۹ تا ۲۱ دی ماه سال جاری در برج میلاد برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری 598، انجمن فولاد از کلیه تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان داخلی زنجیره آهن و فولاد کشور دعوت کرده در این رویداد ملی، علاوه بر ارائه فرصت‌های ساخت داخل برای شرکت‌های دانش بنیان و سازندگان داخلی، از دستاورد‌های خود در حوزه بومی‌سازی، توسعه تکنولوژی و ساخت داخل رونمایی کنند.

اطلاعات تماس با دبیرخانه پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران:

تلفن دبیرخانه: ۴-۸۸۵۵۱۷۰۱-۰۲۱

فکس: ۸۸۵۵۱۷۰۵- ۰۲۱

ایمیل: events@steeliran.org
 

 برگزاری میز تعمیق ساخت داخل در پنجمین جشنواره ملی فولاد/ ۱.۷ میلیارد دلار صرفه جویی ارزی در زنجیره فولاد

بهرام سبحانی، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به نقش نهضت بومی سازی در کاهش ارزبری در تولید فولاد گفت: از سال ۱۳۹۷ که نهضت بومی سازی و بهره برداری حداکثری از توان ساخت داخل در زنجیره فولاد با قوت و همت مضاعفی دنبال شد، ارزبری تولید فولاد کاهش قابل ملاحظه‌ای یافته و با بیش از ۶۰ درصد کاهش به ۶۵ دلار به ازای هر تن رسیده است.

سبحانی ادامه داد: یکی از بارزترین جلوه گاه‌های این دستاورد، جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد است که هر ساله به همت انجمن تولیدکنندگان فولاد و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارتخانه‌های صمت و علوم و سازمان ایمیدرو برگزار می‌شود و در آن شرکت‌های بزرگ فولادی و معدنی فرصت‌های ساخت داخل خود را ارائه می‌کنند و شرکت‌های دانش بنیان نیز به ارائه توانمندی‌های خود می‌پردازند تا با بهم‌رسانی این دو، از توان ساخت داخل بهره بیشتری برده شود.

رئیس انجمن فولاد همچنین از برگزاری میز تعمیق ساخت داخل در این رویداد خبر داد و گفت: در جشنواره امسال نیز همچون دوره‌های گذشته میز تعمیق ساخت داخل در زنجیره فولاد با انعقاد قرارداد‌ها و تفاهم نامه‌هایی بین شرکت‌های بزرگ این زنجیره و شرکت‌های دانش بنیان برگزار می‌شود که میزان صرفه جویی ارزی این قرارداد‌ها در طی ۴ دوره قبلی جشنواره حدود ۱.۷ میلیارد دلار برآورد می‌شود.
 

لیست نیاز‌های بومی سازی و فناورانه فولاد خوزستان اعلام شد

شرکت فولاد خوزستان به مناسبت برگزاری پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با محوریت بومی سازی و توسعه تکنولوژی، لیست نیاز‌های بومی سازی و فناورانه خود را در حوزه‌های زیر به دبیرخانه جشنواره ملی فولاد اعلام کرد:

▪️مواد اولیه و مواد مصرفی

▪️قطعات و تجهیزات

▪️سیستم‌ها

▪️فناوری‌های نوین کاهش مصرف انرژی

▪️استحصال از مواد معدنی کم عیار

▪️توسعه انقلاب صنعتی چهارم

▪️توسعه تولید فولاد سبز

جزئیات این لیست در ویژه نامه رسمی این جشنواره و نمایشگاه از طریق گروه رسانه‌ای  چیلان  منتشر و به اطلاع بازدیدکنندگان می‌رسد.
پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران، سه‌شنبه هفته آینده (۱۹ دی ماه) در برج میلاد تهران شروع می‌شود و به مدت ۳ روز تا ۲۱ دی ماه ادامه خواهد داشت.
 
هتل‌های تهران آماده پذیرایی از شرکت کنندگان و میهمانان جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد

تخفیف هتل‌های ۵ ستاره تهران برای میهمانان پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران:
هتل آزادی – ۱۵ درصد

هتل اسپناس پالاس- ۱۰ درصد

هتل استقلال- ۵ درصد

بر اساس اعلام ستاد برگزاری پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران، تخفیفات ویژه فوق جهت تسهیل اقامت حامیان، شرکت کنندگان، میهمانان و بازدیدکنندگان این رویداد ملی در نظر گرفته شده است.
برای دریافت کد تخفیف ویژه جشنواره فولاد، با شماره همراه درج شده در پوستر فوق (آقای بیات) و یا با دفتر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران به شماره ۴- ۸۸۵۵۱۷۰۱-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.
 

حضور «شرکت‌های بزرگ معدنی و فولادی» در پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد

شرکت‌های بزرگ معدنی و فولاد کشور در این رویداد ملی حضور فعالی دارند و به ارائه نیاز‌ها و فرصت‌های بومی‌سازی و ساخت داخل، نیاز‌های فناورانه در زنجیره آهن و فولاد می‌پردازند.

این رویداد تخصصی که به همت انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و سازمان ایمیدرو به مدت سه روز (از ۱۹ الی ۲۱ دی ماه) در برج میلاد تهران برگزار می‌شود، شرکت‌های بزرگ فولادی و معدنی کشور همانند: #فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان (فخوز)، ذوب آهن اصفهان، معدنی و صنعتی گل‌گهر (کگل)، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد)، هلدینگ میدکو،  هلدینگ صنایع و معادن ماهان، گهرزمین (کگهر)، فولاد هرمزگان (هرمز)، آهن و فولاد ارفع، گروه ملی صنعتی فولاد ایران، فولاد آلیاژی ایران (فولاژ)، سنگ آهن مرکزی ایران، اپال پارسیان، صبا فولاد خلیج فارس، فولاد اکسین، جهان فولاد کرمانشاه و… حضور دارند.

میز تعمیق ساخت داخل در پنجمین دوره این رویداد شامل تفاهم نامه‌ها  و قرارداد‌های داخلی سازی قطعات، تجهیزات، دانش فنی و فرایند‌های استراتژیک در فولاد و صنایع معدنی کشور می‌باشد که جزئیات آن به زودی توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران اطلاع رسانی خواهد شد.
اهداء جایزه ملی فولاد ایران و تقدیر از سازندگان داخلی برتر با حضور مقامات و مسئولین به همراه رونمایی از دستاورد‌های ساخت داخل و فناورانه زنجیره آهن و فولاد از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران، سه‌شنبه هفته آینده (۱۹ دی ماه) در برج میلاد تهران شروع می‌شود و به مدت ۳ روز تا ۲۱ دی ماه ادامه خواهد داشت.

ثبت نام جهت حضور در جشنواره:
۰۲۱-۸۸۵۵۱۷۰۱-۴ داخلی ۳۳۷
 

سخنرانی معاون رئیس جمهور در پنجمین جشنواره ملی فولاد

دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، یکی از سخنرانان اصلی مراسم افتتاحیه این رویداد ملی است که با رویکرد بومی سازی و توسعه تکنولوژی برگزار می‌شود.

معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری همچنین در نمایشگاه جامع ارائه فرصت‌های ساخت داخل زنجیره آهن و فولاد نیز غرفه دارد و پذیرای شرکت‌های دانش بنیان و سایر بازدیدکنندگان است.
پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران، سه‌شنبه هفته آینده (۱۹ دی ماه) در برج میلاد تهران شروع می‌شود و به مدت ۳ روز تا ۲۱ دی ماه ادامه خواهد داشت.

 پیام مدیرعامل فولاد خراسان برای پنجمین جشنواره ملی فولاد / اقدامی برد- برد در جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد / صنعت فولاد، نیازمند «توسعه نگاه ملی» است

طهمورث جوان بخت، مدیرعامل شرکت مجتمع فولاد خراسان "فخاس"

«بومی سازی» و توانمندسازی درونی اقتصاد کشور، نیازمند ایجاد ذهن، زبان و درک مشترک میان تامین کنندگان، سازندگان و تولیدکنندگان فولاد است و در این راستا «میز‌های تعمیق ساخت داخل» در پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران، فرصتی برای تعامل صنایع کلیدی با سازندگان و همچنین معرفی پتانسیل‌های بومی سازی کشور است. درستی و کارآمدی فرآیند‌های ارزیابی و توانمندسازی تامین کنندگان، اقدامی برد- برد برای همه طرف‌های این تعامل خواهد بود.

رویداد‌های ملی در زمینه تولید فولاد و تبادل نظر سازندگان، تولیدکنندگان، شرکت‌های دانش بنیان و متخصصان زنجیره فولاد کشور بستری مناسب برای تبادل و اشتراک گذاری دیدگاه ها، همسویی در راستای رفع چالش‌ها و گردآوری تجارب و درس آموخته‌ها در همه جای کشور است. همچنین ایجاد شبکه و گسترش تعامل میان سازندگان و تامین کنندگان، ارتقای دانش فنی و تجمیع دانش را به عنوان ره‌آورد در خود دارد.

پیام مدیرعامل فولاد خوزستان و نایب رئیس انجمن فولاد برای پنجمین جشنواره ملی فولاد / افزایش تاب‌آوری با رویکرد بومی‌سازی و افزایش سهم تامین داخلی

 امین ابراهیمی، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان  (فخوز):
 
بومی‌سازی به معنای توانمندی در ساخت قطعات، دستیابی به فناوری و صاحب‌نام شدن در تولید تجهیزات و دانش فنی است. پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با نگاه بومی‌سازی، بستر مناسبی برای به اشتراک‌گذاری اهداف مشترک شرکت‌های زنجیره فولاد کشور و تامین‌کنندگان، سازندگان داخلی و فعالان حوزه صنعت فولاد است. امید که به مانند دوره‌های قبل، دستاورد‌های علمی و اجرایی این جشنواره به رفع چالش‌ها و اعتلای صنعت فولاد منجر شود.

از بدو تاسیس شرکت فولاد خوزستان، گروهی با نام مدیریت ساخت و سفارشات با هدف بومی‌سازی قطعات راه‌اندازی شد. ساختار این گروه از نقطه ابتدایی بر پایه سفارشات، طراحی به روش مهندسی معکوس، استعلام ساخت و کنترل کیفیت شکل گرفته است. به همین منظور شرکت بخشی از تجهیزاتی که امکان ساخت آن در داخل کشور امکان‌پذیر است را معرفی کرده تا با افراد حقیقی و حقوقی که توانایی ساخت و تولید آن را دارند، همکاری کند.

شرکت فولاد خوزستان افتخار دارد تا به امروز بیش از ۲۵ هزار قطعه مورد نیاز صنعت فولاد را بومی‌سازی کند. این مسیر همچنان ادامه دارد و از شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌های کشور دعوت می‌کند، توانمندی خود را در این زمینه با فولاد خوزستان به اشتراک بگذارند. ما هر طرحی که به این صنعت کمک می‌کند را حمایت مالی و معنوی می‌کنیم.

اطلاعیه دبیرخانه جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران پیرامون ثبت‌نام، ساعت بازدید، جزئیات مراسم افتتاحیه و اختتامیه

دبیرخانه پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران اطلاعیه‌ای به شرح زیر صادر و نسبت به سوالات مخاطبان اطلاع رسانی کرد:
ضمن سپاس از استقبال جامعه آهن و فولاد کشور، شرکت‌های دانش‌بنیان و سازندگان داخلی از این رویداد متمایز ملی و در راستای پاسخ به سوالات مخاطبان گرامی، موارد زیر را به اطلاع می‌رساند:

آخرین مهلت ثبت‌نام جهت حضور در مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران، روز شنبه ۱۶ دی ماه ۱۴۰۲‌ می‌باشد. بدیهی است حضور در این مراسم، مستلزم ثبت نام و صدور کارت ورود است. این مراسم صبح روز سه‌شنبه ۱۹ دی‌ماه با حضور تولیدکنندگان، مقامات و مسئولین ذیربط برگزار می‌شود و شامل میز تعمیق ساخت داخل جهت انعقاد تفاهم نامه‌ها و قرارداد‌های شرکت‌های فولادی و معدنی با سازندگان داخلی و شرکت‌های دانش بنیان، اهدای جایزه ملی فولاد ایران به برگزیدگان و تقدیر از چهره‌های تاثیرگذار زنجیره آهن و فولاد ایران و … است.
بازدید از نمایشگاه جامع ارائه فرصت‌های بومی‌سازی و ساخت داخل در زنجیره آهن و فولاد که از ۱۹ تا ۲۱ دی ماه سال جاری در برج میلاد تهران برگزار می‌گردد، برای عموم رایگان و آزاد می‌باشد. ساعت بازدید از این نمایشگاه، از ۹ صبح تا ۴ بعداز ظهر است.

مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران نیز پنج شنبه ۲۱ دی ماه از ساعت ۱۵ در سالن سعدی برج میلاد تهران برگزار می‌شود. عمده زمان این مراسم به تقدیر از شرکت‌های دانش بنیان و سازنده برگزیده زنجیره آهن و فولاد اختصاص خواهد داشت.

شایان ذکر است پنجمین دوره جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران از ۱۹ تا ۲۱ دی ماه سال جاری در برج میلاد تهران و به همت انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و حمایت و مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ایمیدرو، شرکت‌های بزرگ فولادی و معدنی و سازندگان و شرکت‌های دانش بنیان مطرح داخلی برگزار می‌شود.
ثبت نام جهت حضور در جشنواره ملی فولاد ایران:
۰۲۱-۸۸۵۵۱۷۰۱-۴ داخلی ۳۳۷
 

پیام یک “تامین‌کننده برتر” برای پنجمین جشنواره ملی فولاد / داخلی‌سازی ترانسفورماتور کوره الکتریکی با روش اصولی و دانش فنی اروپایی

 گرزین، مدیرعامل شرکت ترانسفورماتور کوره آریا:

توانمندی شرکت ترانسفورماتور کوره آریا و انتقال دانش فنی اروپایی در خصوص ساخت ترانسفورماتور‌های کوره قوس الکتریکی، خروجی جشنواره ملی فولاد و دیدگاه شرکت‌های فولادی خصوصی است.

پنجمین جشنواره_و_نمایشگاه_ملی_فولاد_ایران زحمات به ثمر نشسته سال‌های گذشته را نمایان کرده و تریبون مناسبی برای اعلام توانمندی‌های تولید داخل است.

گروه صنعتی آریا ترانسفو پس از تجربه موفق انتقال دانش فنی اروپای غربی در زمینه ترانسفورماتور‌های قدرت و توزیع، با حمایت شرکت‌های فولادی و راهنمایی انجمن تولید کنندگان فولاد، با پرهیز از مهندسی معکوس نادرست، با انتقال دانش فنی و تکنولوژی خاص ترانسفورماتور‌های کوره قوس و تاسیس شرکت تخصصی ترانسفورماتور کوره آریا، در حال ساخت بزرگترین ترانسفورماتور کوره قوس الکتریکی کشور بوده که این پروژه با همراهی و نظارت همه مراحل توسط کارشناسان خبره اروپایی در حال انجام است. با توجه به حیاتی بودن این تجهیزات برای فولادسازان، جای هیچ‌گونه سعی و خطا و مهندسی معکوس ناصحیح وجود نداشته و انتقال دانش فنی و آموزش از سوی صاحب تکنولوژی، بدون شک ریسک‌های بهره‌برداری را بسیار کاهش خواهد داد.

شرکت ترانسفورماتور کوره آریا با همراهی شرکت CEM Industrial Transformers ایتالیا مقدم بازدید کنندگان محترم را گرامی داشته و آماده همکاری با شرکت‌های تولیدکننده فولاد و فروآلیاژ کشور است.
 

لیست ۳۳ نیاز فناورانه فولاد غرب آسیا در جشنواره فولاد

شرکت فولاد غرب آسیا، لیست نیاز‌های فناورانه خود در سه حوزه مواد اولیه و مواد مصرفی، قطعات و تجهیزات تولید، سیستم کنترل و استاندارد را در جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران رونمایی می‌کند. برای اطلاع از نیاز‌ها و فرصت‌های ساخت داخل این شرکت از غرفه فولاد غرب آسیا در جشنواره ملی فولاد بازدید بعمل آورید.

به گزارش دبیرخانه جشنواره ملی فولاد، این شرکت یک تفاهم‌نامه مهم با صرفه جویی ارزی ۳۰ میلیارد تومانی نیز در این رویداد با دانشگاه علم و صنعت منعقد خواهد کرد.

▪️زمان: ۱۹ الی ۲۱ دی‌ماه

▪️مکان: برج میلاد

پیام مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان برای پنجمین جشنواره ملی فولاد / محور‌های بومی‌سازی در ذوب‌آهن اصفهان

مهدی کوهی، مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان  "ذوب":

ذوب‌آهن اصفهان به عنوان مادر صنعت فولاد کشور، بومی سازی را به عنوان مسئولیت اجتماعی خود در اولویت اصلی قرار داده است و حضور فعال در جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد خواهد داشت. سیاست‌های بومی‌سازی این شرکت در پنج محور عبارتند از: تولید محصولات جدید، بومی‌سازی در بخش پروژه‌ها، بومی‌سازی قطعات، تدوین دانش فنی، کمک به شرکت‌های مهندسی و ساخت داخل.

پروژه‌هایی که در شرکت قابلیت ساخت داشته باشند به کارشناسان داخلی واگذار می‌شوند و در صورتی که نیاز باشد از توان شرکت‌های دانش بنیان و موسسات تحقیقاتی و یا دانشگاه‌ها استفاده شود، موضوع به صورت فراخوان عمومی اعلام می‌شود. ذوب‌آهن بسیاری از این شرکت‌های داخلی را در زمینه‌های بومی سازی و ساخت تجهیزاتی که از خارج وارد می‌شدند یاری کرده است. در این خصوص می‌توان به پروژه ساخت کوره‌های پاتیلی بخش فولادسازی اشاره کرد که ساخت ترانس‌های آن در یک شرکت داخلی در حال پیگیری است و یا برخی قفسه‌های پیچیده نورد که در شرکت‌های داخلی پیگیری می‌شود.

تولید ریل در ذوب‌آهن اصفهان عامل اصلی خودکفایی کشور در صنعت ریلی می‌باشد و این شرکت با توانمندی خود توانسته است به خوبی نیاز کشور را به محصول استراتژیک ریل تامین کند. تولید انواع ریل از جمله ریل قطار‌های پرسرعت، ریل مترو، ریل معدن و همچنین موفقیت اخیر این شرکت در تولید ریل زبانه سوزن، نشان از بومی سازی تکنولوژی تولید ریل در این مجتمع عظیم صنعتی دارد. این مهم مانع خروج بیش از ۱۰۰ میلیون یورو ارز در سال از کشور شده است.

پیام مدیرعامل فولاد کاوه جنوب کیش برای پنجمین جشنواره ملی فولاد / جایگاه بومی‌سازی در نقشه استراتژیک فولاد کاوه جنوب کیش / همکاری حداکثری فولاد کاوه جنوب با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان

 سید عباس حسینی، مدیرعامل فولاد کاوه جنوب کیش "کاوه"

صنعت فولاد کشور در بالاترین درجه موفق به پیشبرد پویش بومی‌سازی و استفاده حداکثری از توان داخلی شده است؛ به گونه‌ای که کارنامه بومی‌سازی در زنجیره فولاد می‌تواند به عنوان الگویی برای سایر صنایع معرفی شود. با استفاده از توان و همت داخلی، ارزبری در صنعت فولاد به حداقل رسیده است. گواه آن هم گزارش صرفه جویی‌ارزی در ۵ دوره اخیر جشنواره ملی فولاد است.

شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در راستای توسعه بومی‌سازی و ساخت داخل، اقدام به سازماندهی و اجرای فرآیند‌های ساخت و بومی‌سازی نموده و این مهم را در نقشه استراتژیک (۱۴۰۰ الی ۱۴۰۴) ترسیم نموده است. همچنین واحد مهندسی ساخت و بومی‌سازی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با هدف ایجاد زیرساخت و دانش فنی جهت تامین و ساخت داخلی قطعات و تجهیزات با حفظ کیفیت و پیش بینی و رفع نیاز‌های سازمان فعالیت دارد.

با توجه به اینکه در استان هرمزگان ظرفیت‌های صنعتی ساخت و تولید متناسب با نیاز شرکت‌های صنایع بالادستی بزرگ شکل نگرفته است، لذا شرکت فولاد کاوه جنوب کیش سعی در استفاده از ظرفیت تمامی صنایع ساخت و تولید کشور در راستای توسعه بومی‌سازی با اولویت قراردادن صنایع واقع در استان هرمزگان نموده است. #کاوه در این زمینه تاکنون موفق به همکاری با بیش از ۴۰۰ شرکت صنعتی خصوصی،۲۰شرکت دانش بنیان و ۵ دانشگاه صنعتی گردیده است که از جمله نتایج آن می‌توان به بومی سازی پنل آبگرد لنس دمشی کوره قوس الکتریکی در همکاری با دانشگاه صنعتی مالک اشتر اشاره کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها