کد خبر: ۵۳۳۳۹۹
زمان انتشار: ۱۲:۰۳     ۲۰ دی ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری 598، کیهان نوشت: ایران به اندازه یک‌سوم گستره اتحادیه اروپا، مساحت دارد. بنابراین، هواپیما باید وسیله سفر همه مردم، مخصوصا در مسیرهای طولانی باشد اما در تفکر عده ای، هواپیما صرفا وسیله مسافرت ثروتمندان و مدیران است. این نگرش باید در مسئولان دولتی و شرکت‌های هوائی تغییر کند و پروازهای متناسب با توان طبقه متوسط و ضعیف به لحاظ قیمت بلیت، بیشتر شود.

روزنامه کیهان در مطلبی با عنوان «همزمان با کمبود بلیت رخ داد /آغاز دور جدید گرانفروشی بلیت هواپیما» این گونه آورده است:

بلیت پروازهای داخلی کمیاب و گران‌تر از نرخ مصوب شده است و ایرلاین‌ها در این بخش عرضه قطره‌چکانی دارند.
به گزارش  تسنیم، اواخر آذرماه امسال محمد محمدی بخش؛ رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: از ابتدای دولت سیزدهم ۷۰ هواپیما و بالگرد دست‌دوم وارد کشور شده است.
وی پیش‌تر (اوایل شهریور ماه امسال) نیز از افزایش تعداد هواپیماهای فعال به ۲۵۰ فروند تا پایان سال خبر داده و گفته بود: در طول ۲۰ ماه گذشته ۶۰ فروند هواپیما به کشور وارد شده که ۳۰ فروند از این هواپیماها تاکنون عملیاتی شده است.
ورود این تعداد ناوگان هوائی از دستاوردهای دولت سیزدهم است‌ اما عملکرد شرکت‌های هواپیمایی در قالب کمبود بلیت و افزایش قیمت‌ها، موجب کمرنگ شدن خدمات دولت در نزد مردم شده است. در این شرایط این پرسش‌ها مطرح می‌شود؛ خروجی ورود هواپیماهای جدید به ناوگان هوائی مسافری کشور چه بوده است؟ آیا باعث شده است روند همیشگی گرانفروشی برخی ایرلاین‌ها کُند شود؟ آیا دسترسی به بلیت پروازهای داخلی برای مردم تسهیل شده است؟ آیا کیفیت خدمات ارتقا یافته است؟ آیا دستورالعمل حقوق مسافران رعایت می‌شود؟
به عنوان مثال در برخی سایت‌های پرمشتری پروازی برای مسیر تهران ـ مشهد طی دیروز ۱۹ دی‌ماه سال ۱۴۰۲ نه به‌صورت سیستمی و نه چارتری وجود نداشت و کاربر با این پیام مواجه می‌شد: «متأسفانه هیچ پروازی مطابق فیلترهای مدنظر شما پیدا نشد.» البته بلیت با قیمت یک میلیون و ۹۸۱ هزار تومان؛ یعنی ۶۸۱ هزار تومان گران‌تر از نرخ مصوب موجود است.
بلیت پروازهای تهران- کیش و تبریز- شیراز، موجود نیست و تمام پروازها تکمیل شده است. البته برای روز پنج‌شنبه ۲۱ دی‌ماه می‌توان با قیمت حدود سه میلیون‌تومانی بلیت پرواز تهران ـ کیش هواپیمایی چابهار را خریداری کرد یعنی تقریباً یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان گران‌تر از قیمت مصوب اعلام‌شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری.
بلیت پرواز تهران ـ شیراز دیروز موجود نبود اما برای امروز، با قیمت دو میلیون و ۱۰ هزار تومان؛ یعنی ۷۰۰ هزار تومان بالاتر از نرخ مصوب موجود است. ضمن اینکه هیچ بلیت پروازی برای مسیر تهران ـ اهواز نیز تا شنبه موجود نیست اما یکشنبه با ۸۰۰ هزار تومان بیش از نرخ مصوب موجود است. با این‌حال برخی سایت‌های فروشنده برای در امان ماندن از مباحث مربوط به تبعات گرانفروشی اقدام به درج عبارت «نرخ رسمی ایرلاین» کرده‌اند!
گفتنی است، ایران، کشور پهناوری است و به اندازه یک‌سوم گستره اتحادیه اروپا، مساحت دارد. بنابراین، هواپیما باید وسیله سفر همه مردم، مخصوصا در مسیرهای طولانی باشد اما در تفکر عده ای، هواپیما صرفا وسیله مسافرت ثروتمندان و مدیران است. این نگرش باید در مسئولان دولتی و شرکت‌های هوائی تغییر کند و پروازهای متناسب با توان طبقه متوسط و ضعیف به لحاظ قیمت بلیت، بیشتر شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها