کد خبر: ۵۳۳۴۴۲
زمان انتشار: ۰۹:۲۵     ۲۱ دی ۱۴۰۲
مجله نیوزویک هشدار داد که آمریکا جنگ افکار عمومی و جنگ روایت‌ها در غزه را به ایران و چین و روسیه باخته است.
به گزارش پایگاه خبری 598،  نیوزویک در تحلیلی آمیخته به غرض‌ورزی و انکار جنایات رژیم صهیونیستی، به قلم جوزف اپستاین (سردبیر مجله امریکن اسکولار و از اعضای بنیاد حقیقت خاورمیانه) مدعی شد آنچه که افکار عمومی جهانی را در 3 ماه گذشته علیه آمریکا و تجاوزگری‌های اسرائیل علیه مردم غزه بسیج کرده، کمپین اطلاعات جعلی بوده است(!)
 
نیوزویک می‌نویسد: ظرف سه ماه گذشته، ربات‌های روسی، چینی و ایرانی، فضای اینترنت را پر از محتوای ضد صهیونیستی، یهود‌‌ستیزانه و ضدآمریکایی کرده‌اند و شکاف‌های سیاسی خطرناک و گسترده‌ای را در ایالات متحده تشدید کرده‌اند. دشمنان آمریکا طی سال‌ها، از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای مداخله در سیاست داخلی ما استفاده می‌کنند و روایت‌های خود را ارائه می‌کنند و طبق معمول دولت‌های ایالات متحده در مقابله با این روایت‌ها، کُند بوده‌اند.
 
از زمان پایان جنگ سرد، واشنگتن بیش از حد بر جنگ سنتی (نظامی) متمرکز بوده است. ایالات متحده سال گذشته 877 میلیارد دلار برای ارتش خود هزینه کرد که بیش از مجموع 9 کشور بعدی است. چین، روسیه و ایران به خوبی می‌دانند که نمی‌توانند ایالات متحده را در یک درگیری نظامی سنتی به چالش بکشند، بنابراین به ابزارهایی نامتقارن مانند تامین مالی نیروهای نیابتی مانند حماس و حزب‌الله و حملات سایبری و کمپین‌های انتشار اطلاعات نادرست متوسل می‌شوند.
 
نابرابری اجتناب‌ناپذیر نبود بلکه پس از جنگ سرد، ایالات متحده عامدانه به آرامی حوزه اطلاعات را کنار گذاشت. در سال 1988، بودجه رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی 219  میلیون دلار که با در نظر گرفتن تورم معادل با 586 میلیون دلار امروز بوده است.  اما امروز بودجه این رسانه 123 میلیون دلار است. 
 
در ماه مارس گذشته، جو بایدن، در پاسخ به کمپین‌های روسیه، چین و ایران برای تضعیف ارزش‌ها و نفوذ ایالات متحده، درخواست افزایش 11 درصدی کل بودجه  آژانس رسانه‌های جهانی ایالات متحده را به مبلغ 944 میلیون دلار ارائه داد که در انتظار تصویب کنگره است.
 
از سوی دیگر روسیه در سال گذشته تنها 1.9 میلیارد دلار برای تبلیغات رسانه‌ای هزینه کرده است. طبق گزارش اخیر وزارت خارجه ایالات متحده، بودجه چین برای تبلیغات سایبری و اطلاعات نادرست جهانی میلیاردها دلار است. حتی تحریم‌های اقتصادی نیز ایران را از پرداخت 200 میلیون دلار برای برنامه‌های تلویزیونی دولتی بازنداشته است.
 
اغلب روسیه، چین و ایران با هم همکاری می‌کنند، به ویژه زمانی که هدف مشترک آنها خنثی کردن نفوذ ایالات متحده باشد. به عنوان مثال، پکن علاوه‌بر استفاده از اطلاعات نادرست، از دستگاه اطلاعاتی خود برای حمایت از روایت‌های کرملین در مورد جنگ در اوکراین، استفاده کرده است. 
 
استراتژی روسیه و چین این است که از شکاف‌های اجتماعی موجود در غرب سوءاستفاده کنند. هم پکن و هم مسکو با افراط‌گرایان راست افراطی و چپ افراطی در غرب روابطی برقرار کرده‌اند و شکاف و بی‌ثباتی را گسترش داده‌اند. موضوعات انتخابی آنها شامل نژادپرستی، مهاجرت، و جنگ‌های فرهنگی است.
 
واشنگتن باید درک کند که اطلاعات نادرست تاثیرات گسترده‌ای در داخل و خارج دارد. دولت بایدن باید تلاش‌های خود را برای مقابله با این‌گونه اطلاعات نادرست افزایش دهد و همچنین با رژیم‌هایی که آن را منتشر می‌کنند مبارزه کند. این امر می‌تواند از طریق افزایش بودجه آژانس رسانه‌های جهانی ایالات متحده و همچنین حمایت از رسانه‌های مستقل ممنوع شده توسط این دولت‌ها انجام شود. 
 
علاوه‌بر این، ایالات متحده باید برنامه‌هایی را برای آموزش خبرنگاران چینی، روسی و ایرانی برای رد روایت‌های نادرست و افشای فساد گسترده، نقض حقوق بشر و تجاوزگری در کشورهای خود ایجاد کند. اما قبل از اینکه ایالات متحده سیاست خود را تنظیم کند، باید استراتژی اصلی خود را تغییر دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها