کد خبر: ۵۳۳۶۰۸
زمان انتشار: ۱۰:۳۳     ۲۶ دی ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری 598، ریشی سوناک روز دوشنبه در نخستین نشست پارلمان انگلیس در سال جدید میلادی (۲۰۲۴) به نمایندگان گفت: حملات به سایت‌های مرتبط با حوثی‌ها در یمن تنها پس از آن صورت گرفت که این گروه تقریباً ۳۰ حمله «غیرقابل قبول» به کشتی‌های تجاری انجام داد.

وی با تکرار ادعاهای نخ‌نما درباره نقش ایران در عملیات گروه‌های مقاومت منطقه، افزود: از ۱۹ نوامبر، حوثی‌های مورد حمایت ایران بیش از ۲۹ حمله غیرقانونی و غیرقابل قبول را علیه کشتی‌های تجاری در دریای سرخ انجام داده‌اند.

نخست وزیر انگلیس مدعی شد: در ۹ ژانویه، به کشتی های جنگی بریتانیا و آمریکا حمله شد. در واقع آنها به کشتی‌های ما و ملوان‌های ما شلیک کردند و این بزرگترین حمله به نیروی دریایی ما طی دهه‌های اخیر بود. بنابراین ما برای دفاع از خود و حفظ آزادی دریانوردی اقدام کردیم.

سوناک ادامه داد که انگلیس و ایالات متحده با حمایت استرالیا، بحرین، کانادا و هلند به «تاسیسات نظامی» انصارالله در یمن حمله کردند.

وی با بیان این ادعا که حملات صورت گرفته «محدود» بود مدعی شد: گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که تمام ۱۳ هدف برنامه‌ریزی‌شده نابود شده‌اند.وی با توجه به اعتراض گسترده نمایندگان مجلس درباره عدم مشورت دولت با این نهاد قانون‌گذار، پیش از اقدام نظامی علیه یمن، ادعا کرد: من تصمیم‌های مربوط به استفاده از زور را ساده نمی‌گیرم، ضمن آنکه این اقدام برای تشدید تنش‌ها نبود.

منبع:ایرنا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها