کد خبر: ۵۳۳۶۰۹
زمان انتشار: ۱۰:۳۵     ۲۶ دی ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری 598، بیماری‌های قلب و عروق مهمترین عامل مرگ و میر ایرانیان است، امراضی که بر اساس آمارهای وزارت بهداشت و ثبت احوال، سالانه دست کم جان حدود ۱۴۰ هزار نفر را می‌گیرد و هزاران نفر را بستری، ناتوان و از کار افتاده می‌کند.

بیماری‌های قلب و عروق انواع مختلفی دارند بیماری‌هایی مانند تنگ شدن و انسداد عروق از جمله عروق کرونر، مشکلات ضربان نا منظم یا آریتمی قلب، نقایص مادرزادی قلب، بیماری‌های دریچه‌ای، بیماری عضله قلب، عفونت‌های قلبی و بیماری‌های ایسکمی که طی آن به علت انسداد عروق اکسیژن و مواد غذایی لازم به قلب نمی‌رسد و توانایی پمپاژ خون توسط قلب کاهش می‌یابد.

در مورد آمار ابتلا، هزینه‌های اقتصادی و میزان و مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی و جایگاه این بیماری‌ها در میان سایر بیماری‌ها آمارهای مختلفی از سوی برخی مسئولان وزارت بهداشت اعلام شده که گاهی متفاوت بوده‌اند. اما آخرین اطلاعات موجود نشان می‌دهد که بیماری‌های قلبی و عروقی همچنان نخستین عامل مرگ و میر ایرانیان است. بیماری هایی که بیش از عامل دیگری به سبک زندگی مانند تغذیه، تحرک و ورزش، استعمال دخانیات و آلودگی هوا بستگی دارند و با کنترل این عوامل تا حد زیادی قابل پیشگیری هستند.

منبع: ایرنا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها