کد خبر: ۵۳۳۷۳۴
زمان انتشار: ۱۶:۳۰     ۲۹ دی ۱۴۰۲
استاندار قم گفت: صنعت کفش در کنار بقیه صنایع یک صنعت پیشرفته محسوب می‌شود البته این ظرفیت را دارد که وضعیت خود را ارتقا ببخشد به دلیل اینکه کفش یک کالای مبتنی بر سلیقه بوده و خودش را با سلیقه‌های روز وفق می دهد ؛ بنابراین می شود برای آینده این صنعت برنامه‌ریزی کرد.

به گزارش پایگاه خبری ۵۹۸: سیدمحمد آقامیری شامگاه پنجشنبه در حاشیه سومین روز از هفتمین نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی کفش قم، بیان داشت: ما برای تولید و صادرات محصولات ایرانی نیاز به یک مکان برای عرضه داریم به عنوان نمایشگاه تخصصی داریم و نمایشگاه کفش نیز از این قاعده مستثنی نیست و این زحمتی است فعالان صنعت کفش سال‌های زیادی است که متحمل می شوند؛ این کار ارزشمند است چون محصولات قم را به ایران بلکه دنیا معرفی می کند.

وی با تاکید بر اهمیت برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و بین‌المللی کفش، گفت: با این نمایشگاه قم به عنوان یک شهر صنعتی در عرصه کفش شناخته خواهد شد.

آقامیری ابراز داشت: امروز حمایت‌های ما به عنوان نماینده دولت در استان باید به گونه ای باشد که تولیدکنندگان کفش به راحتی و بدون دغدغه بتواند تولید انجام داده و محصولات خود را صادر کنند.

استاندار قم اضافه کرد: از طرف دیگر حداقل انتظار دولت از تولید کنندگان این است که با برگرداندن ارز به کشور و ایفای تعهدات ارزی خودشان، به دولت در تنظیم بازار ارز کشور کمک کنند.

وی تاکید کرد: صنعت کفش در کنار بقیه صنایع یک صنعت پیشرفته محسوب می‌شود البته این ظرفیت را دارد که وضعیت خود را ارتقا ببخشد به دلیل اینکه کفش یک کالای مبتنی بر سلیقه بوده و خودش را با سلیقه‌های روز وفق می دهد ؛ بنابراین می شود برای آینده این صنعت برنامه‌ریزی کرد.

استاندار قم افزود: تاکنون کم‌ترین کار از سوی دولت برای این صنعت صورت گرفته البته ما همین الان اینجا دستوراتی داریم تا حمایت‌هایی در حوزه تسهیلات، تامین مواد اولیه و کالا و همچنین صادرات از صنعت کفش صورت بگیرد.

استاندار قم با بیان اینکه در کنار صنعتگران هستیم خواهیم بود و هر کجا که لازم باشد کمک خواهیم کرد، گفت: هر کجا که صنعت با دانشگاه عجین شده، محصولات دانش بنیانی که از دل کار بیرون آمده با مشتریانی بیشتری رو به رو شده است.

وی اضافه کرد: در صنعت کفش هم امروز دانشگاه در این صنعت دخیل شده که این امر یکی از آرزوهای دیرین ما بوده است ؛باید حلقه دانشگاه و صنعت با هم ارتباط دلی و محکم پیدا کنند و اگر این اتفاق در استان افتاده، اتفاق بسیار خوبی است.

وی خاطرنشان کرد: در گزارشی هم که داده شده این اتفاق در شرف انجام شدن است بخشی از آن هم انجام شده و ادامه پیدا خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه اگر صنعت بخواهد متناسب با سلایق روز مردم تولید محصول داشته باشد باید با دانشگاه همراه باشد، ابراز داشت:بر اساس مشتری پسندی که امروز در دنیا هم به عنوان یک اصل وجود دارد، صنعت کفش باید با دانشگاه همراه باشد ؛اگر این همراهی صورت بگیرد حتما توفیقات بیشتری برای این صنعت حاصل خواهد شد اما در غیر این صورت این صنعت پس‌رفت خواهد داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها